ویژه‌های مشرق/

انتقاد یک روزنامه اصلاح‌طلب از پدیده کیف کش‌ها در کمیته‌های پزشکیان/ برخی وزرای پیشنهادی مرفه بوده و از درد مردم بی خبرند!

نحوه مواجه اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور منتخب با انتقاد برخی رسانه‌های این جریان مواجه شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز شنبه ششم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که بررسی کلید خوردن دوباره ادعاهایی درباره آمادگی دولت بایدن برای احیای برجام با ایران، بازتاب مصاحبه جدید مسعود پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR و رنسانس در افتتاحیه؛ افتضاح در میزبانی المپیک پاریس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

نحوه مواجه اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور منتخب با انتقاد برخی رسانه های این جریان مواجه شده است. روزنامه هم‌مهین در مطلبی با بیان اینکه متاسفانه برخی اصلاح‌طلبان اعتقاد به انتقاد مکرر دارند و با شروع هر اتفاقی در جایگاه مخالف و حتی موافق به نقد آن می‌پردازند، نوشت:

درست است که برخی از اصلاح‌طلبان این انتقاد مکرر را با تعبیر نقد آزاد در راستای کاهش اشتباهات توجیه می‌کنند اما به نظر می‌رسد این رویکرد به نوعی به رفتار و کنش سیاسی در برخی از اصلاح‌طلبان تبدیل شده است، که بیش از اینکه هموارکننده تحقق دموکراسی باشد تضعیف‌کننده پیش از موعد دولت‌ها است.

به نوشته این روزنامه، نقد بدون حمایت آن‌هم در بدو ورود و زمانی که کابینه هم مشخص نیست، عاقبتی به جز تضعیف دولت روی کار آمده و افزایش مشکلات پیش روی آن ندارد، هم میهن در ادامه با اشاره به نقدهای اصلاح طلبان در شرایطی که کابینه تشکیل نشده، می نویسد، بخشی از جوسازی‌ها ناشی از این است که افرادی در این فرصت ایجادشده به دنبال تاثیرگذاری ارزش‌ها و منویات خود هستند.

انتقاد یک روزنامه اصلاح‌طلب از پدیده کیف کش‌ها در کمیته‌های پزشکیان/ برخی وزرای پیشنهادی مرفه بوده و از درد مردم بی خبرند!

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی ضمن انتقاد از برخی نام های مطرح شده برای حضور در کابینه چهاردهم تاکید کرد، با کابینه تکراری و دولتی که بر مبنای سهم‌خواهی‌ها شکل گرفته باشد، هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد، این روزنامه با بیان اینکه رئیس دولت چهاردهم اگر می‌خواهد واقعاً خودش و دولتش مردمی باشند، باید همکاران خود را از میان مردم انتخاب و از سهم دادن به احزاب و جناح‌ها پرهیز کند و مردمی بودن کابینه یعنی این، نوشت:

این روزها اسامی افرادی برای وزارتخانه‌های مختلف و سایر صندلی‌های دولت چهاردهم از معاون اول گرفته تا بقیه معاونین رئیس‌ جمهور و رؤسای سازمان‌های وابسته به ریاست ‌جمهوری به گوش می‌رسد که اولاً تکراری هستند، ثانیاً وابسته به جناح‌ها هستند و ثالثاً وابسته به قشر مرفهی که از دردهای مردم بی‌خبرند. این سازوکار تکراری ساخته و پرداخته سهم‌خواهی سران جناح‌های سیاسی است که این روزها بشدت در تکاپوی گنجاندن اسامی افراد وابسته به خود در فهرست اعضای دولت آینده هستند.

این روزنامه همچنین تصریح کرد:

رئیس دولت چهاردهم باید به این واقعیت توجه دقیق و عمیق داشته باشد که مردم از شنیدن نام‌های تکراری که سال‌های سال بر صندلی‌های دولتمردی تکیه زده بودند و وضعیت موجود کشور محصول حضور آنان در این مسئولیت‌هاست خسته شده‌اند. کاری کنید که اسامی جدیدی به گوش مردم بخورند، مردم حرف‌های تازه‌ای از دولتمردان بشنوند و احساس کنند قرار است فلک را سقف بشکافند و طرحی نو دراندازند. اگر درِ دولت چهاردهم علیرغم آنهمه وعده‌های مردم‌پسند باز هم روی همان پاشنه قبلی بچرخد، همان بهتر که نچرخد.

انتقاد یک روزنامه اصلاح‌طلب از پدیده کیف کش‌ها در کمیته‌های پزشکیان/ برخی وزرای پیشنهادی مرفه بوده و از درد مردم بی خبرند!

روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداشتی با انتقاد از اصلاح طلبان و حضور کیف کفش های این جریان در کمیته‌های معرفی کابینه دولت چهاردهم از دیگر سو نسبت به سخنرانی های بداهه رئیس جمهور منتخب نیز واکنش نشان داد.

روزنامه شرق با بیان اینکه در ماجرای تشکیل کمیته‌هایی برای معرفی کابینه دولت چهاردهم، هر چیزی که جایش خالی است، به حمدالله، کیف‌کشان جایشان پر است، نوشت: اینان حضوری همیشه در صحنه دارند و گویی دلیلی هستند برای اثبات «قانون بقای ماده و انرژی» که نه نابود می‌شود و نه به‌ وجود می‌آید، بلکه از صورتی به صورت دیگر تبدیل می‌شود و ماجرای صنف کیف‌کشان هم همین است که با تغییر هر دولتی، آنان همچنان هستند.

انتقاد یک روزنامه اصلاح‌طلب از پدیده کیف کش‌ها در کمیته‌های پزشکیان/ برخی وزرای پیشنهادی مرفه بوده و از درد مردم بی خبرند!

این روزنامه در ادامه با انتقاد از سخنرانی های بداهه رئیس جمهور منتخب نیز نوشت، حالا دیگر پزشکیان نه یک آدم معمولی و نه یک نماینده مجلس و نه حتی کاندیدای ریاست‌جمهوری، بلکه با اطمینان، ایشان رئیس‌جمهور است و باید از همین حالا تیم رسانه‌ای یک رئیس‌جمهور را داشته باشد.

شرق در ادامه نوشته است:

اینکه جناب پزشکیان حرفی بزند و بعد بگوید منظورم این نبود و آن بود، چه فایده؟. واقعیت این است که بداهه‌بودن جناب پزشکیان همین می‌شود که بعد به‌ ناچار بگوید منظور من این نبود و آن بود و سوژه برای باشگاه مشت‌زنی درست کند. ایشان باید و باید و باید، قبل از تعیین ترکیب کابینه، یک تیم رسانه‌ای چابک، فعال و باانگیزه تشکیل بدهد. یک تیم رسانه‌ای که زیر پایش پوست خربزه نگذارد و با گفتن اینکه تو خودت باشی بهتر است، او را تشویق به بداهه‌گویی نکند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر