پیش‌ بینی دمای ۵۰ درجه در برخی نقاط فارس

دمای هوا در شهرستان‌هایی مانند آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید زیر ۴۰ درجه است اما اکثر مناطق استان فارس ممکن است دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کنند.  تا روز دوشنبه روند افزایشی دما را خواهیم داشت و از روز دوشنبه به بعد هوا در حد ۲ درجه خنک‌تر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه و به خصوص یکشنبه به اوج خود خواهد رسید، از مردم خواست از تردد غیر ضرور در ساعات 11 تا 17 پرهیز کنند.
 
مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: امروز، فردا و پس فردا روند افزایشی دما را خواهیم داشت همچنین جنوب شرق فارس در استان‌های نیریز، زرین‌دشت، استهبان، داراب و مناطق شرقی استان احتمال ناپایداری وجود دارد و شاید شاهد رگبارهای خفیفی باشیم.وی ادامه داد: فردا اوج افزایش دما در استان تجربه خواهیم کرد که ممکن است در مناطق جنوبی حتی تا 50 درجه برسد. در مناطق شمالی و مرکزی مانند شهر شیراز افزایش دما را خواهیم داشت به طوری که افزایش دمای شیراز نهایتاً به 42 یا 43 درجه خواهد رسید.
 
حقیقت با تأکید بر اینکه تا روز دوشنبه شاهد افزایش دما خواهیم بود، تصریح کرد: دمای هوا در شهرستان‌هایی مانند آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید زیر 40 درجه است اما اکثر مناطق استان فارس ممکن است دمای بالای 40 درجه را تجربه کنند.  تا روز دوشنبه روند افزایشی دما را خواهیم داشت و از روز دوشنبه به بعد هوا در حد 2 درجه خنک‌تر خواهد شد.
 
وی با اشاره به موضوع اشعه فرابنفش خورشید بیان کرد: این اشعه در تمام روزهای سال وجود دارد اما با گرم شدن هوا حساسیت به روی این موضوع افزایش پیدا کرده است. در این روزها که اوج گرمای تابستان و به اصلاح انقلاب تابستانی را در نیم کره شمالی شاهد هستیم، توصیه می‌کنیم شهروندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و در امکان از منزل خارج نشوند یا در ساعتی که ضرورت دارد بدون کلاه، عینک آفتابی و دستکش زیر نور خورشید قرار نگیرند.
 
مدیر کل هواشناسی فارس با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف برق اظهار کرد: شهروندان در نظر داشته باشند که در مصرف برق صرفه جویی کنند تا پایداری این انرژی حفظ شود و تمام هم‌استانی‌ها بتوانند در گرمای هوای تابستان از این موهبت استفاده کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر