کاکوتا؛ از جنجال‌های چلسی تا درخشش احتمالی در استقلال

گائل کاکوتا، بازیکنی که در جوانی با حواشی زیادی همراه بود، حالا در آستانه پیوستن به استقلال قرار دارد. این بازیکن با توانایی‌های فنی بالا و تجربه بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی، می‌تواند مهره‌ای کلیدی برای آبی‌پوشان باشد.

گائل کاکوتا، بازیکن اسبق تیم‌های چلسی، لاتسیو، سویا و ... در آستانه انتقال به استقلال قرار دارد. بازیکنی که در گذشته کارنامه قابل توجهی داشته است.

به گزارش فوتبال 360، ماجرای انتقال گائل کاکوتا به استقلال در مراحل نهایی خود به سر می‌برد و گویا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید منتظر رسمی شدن خبر پیوستن این بازیکن سرشناس به جمع آبی‌پوشان پایتخت باشیم. در این گزارش قرار است نکات جالبی از زندگی شخصی و ورزشی این بازیکن مورد بررسی قرار بگیرد.

کاکوتا چرا فوتبالیست شد؟

گائل رومرو کاکوتا مامبنگا. او 33 سال قبل در شهر لیل فرانسه به دنیا آمد و زمانی‌که هفت ساله بود، به واسطه حضور عمویش در تیم رزروهای لیل، به فوتبال علاقه‌مند شد و کار خود را در این رشته به صورت جدی آغاز کرد. او پس از حضوری هشت ساله در آکادمی لانس، در سال 2007 مورد توجه استعدادیاب‌های باشگاه چلسی قرار گرفت و به این تیم پیوست.

جنجال بزرگ کاکوتا پس از انتقال به چلسی

انتقال به چلسی حواشی زیادی به وجود آورد. باشگاه فرانسوی به دلیل تخلفاتی که در مسیر این جا‌به‌جایی صورت گرفته بود به فیفا شکایت کرد و کاکوتا به مدت چهار ماه محروم و 780 هزار یورو جریمه شد و باشگاه چلسی از فارغ از جریمه مالی، از 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی هم محروم شد اما آن‌ها با مراجعه به دادگاه عالی ورزش، توانستند رای را به سود خود تغییر دهند و از محرومیتی سنگین قسر در بروند.

تمجید بالاک و آنچلوتی از گائل در جوانی

کاکوتا از همان ابتدا نگاه‌های زیادی را به سمت خود خیره کرد. او برای تیم آکادمی چلسی مشغول به بازی بود اما میشائیل بالاک به تمجید از این بازیکن فرانسوی پرداخت و اظهار داشت آینده از آن کاکوتا خواهد بود. دیدیه دروگبا نیز به محض حضور گائل، حمایت ویژه‌ای از این بازیکن داشت. کارلو آنچلوتی در جریان یک نشست خبری طی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، علی‌رغم انتقاد شدید علیه بازیکنان تیمش، کاکوتا را بازیکنی پرتلاش و آینده چلسی توصیف کرد.

آقای گلی، مصدومیت شدید و نامزدی گلدن بوی!

گائل در آکادمی چلسی شروع فوق‌العاده‌ای داشت و در همان فصل اول طی 24 بازی، 12 گل به ثمر رساند و بهترین بازیکن فصل شد. در سال 2009 یک مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا، 6 ماه کاکوتا را از میادین دور کرد و خیلی‌ها بر این باور هستند که این مصدومیت، او را از مسیر فوق‌العاده‌اش خارج ساخت. با این وجود گائل در همان سال تبدیل به جوان‌ترین بازیکن چلسی در لیگ قهرمانان اروپا شد و سال بعد نامش در بین نامزدهای جایزه گلدن‌بوی قرار گرفت. 

یک پاس گل برای چلسی، یک گل در لیگ برتر و دیگر هیچ!

ماجرای این بازیکن فرانسوی اصلا خوب پیش نرفت. او با وجود اینکه 6 سال تحت قرارداد باشگاه چلسی بود، تعداد بازی‌های رسمی‌اش در تیم بزرگسالان به عدد 20 نرسید و طی 16 دیدار تنها یک پاس گل داد که آن هم در لیگ قهرمانان اروپا و در مصاف با مارسی بود. جایی که کاکوتا، جان تری را به گل بازی رساند. آن مسابقه در نهایت با حساب 2 بر صفر به اتمام رسید. او در جدال با بلک‌برن در جام حذفی نیز یک پنالتی از دست داد تا دیگر لحظه مهمش در جمع پایتخت‌نشین‌ها تلخ باشد. کاکوتا در مجموع 17 بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داد که این تعداد حضور در تیم‌های چلسی، فولام و بولتون به ثبت رسید. او در سال 2011 یک گل با لباس بولتون وارد دروازه ساندرلند کرد.

گائل کاکوتا؛ یک خانه‌به‌دوشِ تمام‌عیار

کاکوتا از همان ابتدا تبدیل به یک بازیکن خانه‌به‌دوش شد. او تا به امروز و پیش از پیوستن احتمالی به استقلال در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، چین و اسپانیا بازی کرده است. گائل در مالکیت هفت باشگاه بود اما 9 مرتبه قرض داده شد. او به جز تیم‌هایی که درباره‌شان صحبت شد، برای تیم‌های دیژون، فیتس، لاتسیو، رایووایکانو، سویا، هِبِی، دپورتیوو، آمیان و لانس، حداقل در یک مقطع بازی کرد.

از درخشش مقابل پاریس تا ارسال پاس گل مقابل رئال

گائل در لیگ یک فرانسه 140 بازی انجام داد و 26 گل زد و 19 پاس گل ارسال کرد. اوج کار این بازیکن در سال 2020 و در لباس تیم آمیان بود که در جریان تساوی پرگل چهار بر چهار، موفق به زدن یک گل شد و 2 پاس گل هم ارسال کرد. به جز کاکوتا در آن دیدار، سرهو گیراهی، ستاره فصل پیش اشتوتگارت و جدید دورتموند، 2 گل به ثمر رساند و حسابی تیم تحت هدایت توماس توخل را آزار داد. کاکوتا در آن برهه زمانی با سامان قدوس هم‌تیمی بود.

کاکوتا تجربه 59 بازی لالیگایی را هم در کارنامه خود دارد. او در این زمان هشت گل زد و هشت پاس گل هم داد و اوج کارش در مصاف با رئال در لباس دپورتیوو لاکرونیا بود که یک پاس گل برای فلورین آندونه فرستاد. البته که نهایتا آن مسابقه با برتری 6بر2 شاگردان زین‌الدین زیدان تمام شد. 

قهرمانی و کسب عنوان بهترین بازیکن زیر 19 سال اروپا در حضور گریزمان

این بازیکن 33 ساله برای تمام تیم‌های رده‌سنی فرانسه از زیر 16 تا زیر 21 سال بازی کرد و در این مدت به یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی دست یافت. اوج کار کاکوتا در مسابقات قهرمانی اروپای زیر 19 سال به بار نشست. جایی که کاکوتا با شماره هفت در کنار آنتوان گریزمان، آلکساندر لاکازات و ... خروس‌ها را به عنوان قهرمانی قاره سبز رساندند. کاکوتا در این جام 2 گل به هلند و کرواسی زد و نهایتا بهترین بازیکن این مسابقات شد. او در سال 2008 نیز مقام دومی جام ملت‌های اروپای زیر 17 سال را از آن خود کرد.

سه گل ملی در تیم ملی کنگو برای کاکوتا

کاکوتا اما هیچ‌وقت نتوانست به تیم بزرگسالان فرانسه راه پیدا کند و به همین خاطر به عضویت تیم ملی کنگو درآمد و از سال 2017 تا به امروز، 27 بار پیراهن این تیم را به تن کرده و سه گل به ثمر رسانده است. او همچنان عضو ثابت این تیم به حساب می‌آید و باید دید چه زمانی بعد از کنیا، موریتانی و تانزانیا مجددا برای کنگو گل‌زنی خواهد کرد.

او در چه پست‌هایی بازی می‌کند؟

بازیکن اسبق چلسی سابقه بازی در پست‌های زیادی را دارد. با این وجود می‌توان از سه پست هافبک تهاجمی، وینگر چپ و وینگر راست نام برد. او همچنین برای چند مسابقه در پست مهاجم سایه، مهاجم مرکزی، هافبک وسط و هافبک راست به میدان رفته است. باید دید سرانجام این بازیکن خوش‌کارنامه با گذشته‌ای قابل توجه را در لباس استقلال می‌بینیم یا خیر. بازیکنی که حدودا 2 سال اخیر را در لیگ دوی فرانسه و در تیم آمیان پشت سر گذاشته است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر