یک قدم تا جنگ یا صلح؟

احمد زیدآبادی: به نظرم، خاورمیانه مطلقاً ظرفیت تحمل یک جنگ ویرانگر و خونبار دیگر در منطقه را ندارد.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: با آنکه حزب‌الله لبنان دخالت در حملهٔ موشکی به مجدل‌شمس در جولان اشغالی را تکذیب کرده است، اما اسرائیل همچنان اصرار دارد که انتقام سختی خواهد گرفت.

اصابت یک فروند موشک به زمین فوتبال در مجدل‌شمس، کشته شدن 11 نفر که اکثر آنها کودکان دروزی بوده‌اند، در پی داشته است. این حادثه رویارویی ارتش اسرائیل با حزب‌الله لبنان را به نقطهٔ بحران رسانده است.

این رویداد غیرمنتظره می‌تواند آتش جنگی خانمانسوز را بین اسرائیل و لبنان شعله‌ور کند، اما در عین حال، می‌تواند زمینه‌ساز تسریع در توافق آتش‌بس در غزه و همزمان با آن، آمادگی دو طرف اسرائیلی و لبنانی برای ترسیم رسمی مرز زمینی و اجرای قطعنامهٔ 1701 شورای امنیت سازمان ملل از هر دو سو شود.

به نظرم، خاورمیانه مطلقاً ظرفیت تحمل یک جنگ ویرانگر و خونبار دیگر در منطقه را ندارد. از این رو، پس از یکی دو حملهٔ تلافی‌جویانهٔ متقابل و دردناک، به احتمال زیاد، اوضاع با تلاش‌های بین‌المللی تحت کنترل قرار می‌گیرد. جمهوری اسلامی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی بازی کند، اما برخی نیروهای داخلی، مانع اصلی نقش‌آفرینی کشور در این میدان هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر