محمد مهاجری : خداوکیلی ما اصولگراها یک پزشکیان داشتیم هزار سال به شما اصلاح طلبان نمی دادیم / شما می‌دانید باختن یعنی چه؟

البته نه اینکه آن افرادی که به آقای جلیلی رای دادند خدای ناکرده مردم نیستند. بالاخره آنها نیز بخش‌هایی از مردم هستند و با تصورات دیگری به آقای جلیلی رای دادند. من یقین دارم اگر همین جمعه آینده انتخابات برگزار شود حتما رای آقای جلیلی نصف خواهد شد و حتما به سمت آقای پزشکیان خواهد رفت.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی دوستان اصولگرا به نحوی صحبت می‌کنند که انگار آنها پیروز شدند خب اگر اینطور است دولت را هم در اختیار بگیرند و کابینه را هم خودشان بچینند. خب ما که باختیم باید در خانه بنشینیم و ببینیم دولتی که آمده چه می‌کند و اگر توانستیم نقدش کنیم و دور بعد ما رای بیاوریم.
 
محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا، در گفتگویی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده و به برخی سوالات در این خصوص پاسخ داده است.
 
بخش هایی از این گفتگو را در آرمان ملی بخوانید؛
 
*مردم هم از تقریبا سال‌های 1389 و 90 فهمیده بودند که تحریم‌ها به صورت جدی در کشور آفت‌زاست.
 
*دولت آقای احمدی‌نژاد پردرآمدترین و البته ناکارآمدترین دولت تاریخ ایران از زمان هوخشتره تا امروز است. 
 
* زمانی شما مردم را فهمیده می‌دانید و زمانی نه.  شخصی که مردم را فهمیده نداند می‌گوید که قرار است دم خانه‌شان گوشت بدهند تا  به شخص مدنظر رای بدهند. یک شخصی که مردم را فهمیده می‌داند می‌گوید مردم من شما را کسانی می‌دانم که برای اینکه بتوانید خوب زندگی کنید باید با جهان رفیق باشید. انصافا شما اگر هر هفته 2 کیلو گوشت دم خانه من بدهید ارزش بیشتری دارد یا اینکه اینترنت آزاد باشد؟ لذا این نشان دهنده نگاه آن شخص به مردم است. دیگر اینکه زمانی شما مردم را ابزار می‌دانید یعنی به من رای بدهند و من از پله‌های قدرت بالا بروم. اما زمانی مردم برای شما «به ماهو مردم» عزت، کرامت و اصالت دارند.
 
*این مردم بودند که احساس کردند الان باید به سمت کسی بروند که به کرامت آنها احترام می‌گذارد به نظر من دلیل رای آوردن آقای پزشکیان همین بود.
 
*البته نه اینکه آن افرادی که به آقای جلیلی رای دادند خدای ناکرده مردم نیستند. بالاخره آنها نیز بخش‌هایی از مردم هستند و با تصورات دیگری به آقای جلیلی رای دادند. من یقین دارم اگر همین جمعه آینده انتخابات برگزار شود حتما رای آقای جلیلی نصف خواهد شد و حتما به سمت آقای پزشکیان خواهد رفت.
 
*{درباره توهین ها به ظریف}: شما می‌دانید باختن یعنی چه؟ فوتبال بازی کردید؟ وقتی می‌بازید چه حسی دارید خیلی بالاتر از شکست چنانکه می‌خواهید دندان طرف مقابل را خرد کنید. همین‌طور است اینها باخته‌اند و برایشان سخت است. میلیاردها تومان خرج کنید در فلان روستا هزینه کنید، لشگر سایبری راه بیندازید و در نهایت رقیب‌تان پیروز شود بعد انتظار دارید چه شود قربان صدقه شما بروند؟ من کاملا این دوستانی که الان دارند فحش می‌دهند را می‌فهمم. اگر نکنند مریضند و خوب است و تخلیه می‌شوند. اصلا نگران نباشید بعد از مدتی این کینه‌ها فروکش می‌کند و یک قصه‌ای دیگر درست می‌کنند که بتوانند کینه را برانگیزند.
 
* اینها با شخصی مواجه شدند به نام مسعود پزشکیان که آنقدر نهج‌البلاغه بلد است که کل جریان اصولگرا بلد نیست. طبیعی است که ناراحت می‌شوند. به چه چیز پزشکیان بند کنند؟ بگویند ساده زیست نیست که سمبل ساده زیستی آنها احمدی نژاد بود که آقای پزشکیان به لحاظ ساده زیستی واقعی 40 سال است با آن زندگی می‌کنند. بگویند متدین نیست یا جبهه‌ای نبوده و جنگ ندیده؟ اهل دزدی بوده؟ آدمی که حاضر نیست در بیمارستان غیردولتی عمل کند و دستمزد آزاد بگیرد. خداوکیلی ما اصولگراها اگر یک پزشکیان داشتیم هزار سال به شما اصلاح طلبان نمی‌دادیم و تا آخر عمرمان رئیس‌جمهور نگهش می‌داشتیم.
 
*پیدا شده که نمی‌توانیم چیزی به او بگوییم پس باید کاری کنیم. لذا اطمینان داشته باشید که اگر ظریف هم نبود یک آدمی پیدا می‌کردیم به او حمله کنیم. اصلا ما چرا از آقای ظریف ناراحتیم چون به آقای ظریف حسودیمان می‌شود. من این را از دوستانمان شنیده‌ام که می‌گویم. با حسادت برخورد می‌کنند.
 
*شهید رئیسی را خدا بیامرزد 3 سال تمام وقت داشت و علاوه بر وقت داشتن اختیار تام داشت که قصه رابطه با غرب را حل کند چرا نکرد چون نتوانستیم. آقای باقری 5 روز بعد از رای آوردن آقای پزشکیان می‌گوید بله برجام هم چیز خیلی خوبی بود. خب زحمت کشیدید شما که خود در این 3 سال رئیس تیم مذاکره کننده بودید چرا مساله را حل نکردید؟ طبیعی است که وقتی آقای ظریف توانست در سال‌های 93 و 94 اتفاق بزرگ تاریخ ایران را رقم بزند حسادت برانگیز است.
 
*در همین دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس ایشان راجع به آقای پزشکیان، دولت و رای وی چه گفتند؟ بروید روزنامه‌هایی که تیترهای سخنان رهبری را منتشر کردند ببینید در جریان اصولگرا 80 درصد رسانه‌ها اصلا گوش نکردند که حرف آقا اصلا تیتر یک بشود و حتی در سوتیتر هم نیاوردند. بنابراین سال‌هاست به این نتیجه رسیدم که جریان اصولگرا به  برخی از مبانی ارزشی نگاه ابزاری دارد و استفاده ابزاری می‌کند. پیروی از ولایت فقیه، انقلابی‌گری، اسلام انقلابی همه همین است و همه چیزهایی که می‌گوییم به خودمان دروغ می‌گوییم و تا وقتی که با خودمان صادق نباشیم جامعه همین است که می‌بینید.
 
*برخی دوستان اصولگرا به نحوی صحبت می‌کنند که انگار آنها پیروز شدند خب اگر اینطور است دولت را هم در اختیار بگیرند و کابینه را هم خودشان بچینند. خب ما که باختیم باید در خانه بنشینیم و ببینیم دولتی که آمده چه می‌کند و اگر توانستیم نقدش کنیم و دور بعد ما رای بیاوریم.
 
*اما در جریان اصلاح‌طلب برخی مجاهدین جمعه و برخی مجاهدین شنبه بودند که مجاهدین شنبه‌ برخی پر مدعاتر از مجاهدین جمعه هستند. من هرگز در شأن خود نمی‌بینم که برای رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کنم که چه کسی را وزیر بگذارد منتها معتقدم آقای پزشکیان یک انسان مستقل از جریان‌های سیاسی است. جبهه اصلاحات از آقای پزشکیان حمایت کرده، اما فرض کنید حمایت نمی‌کرده می‌خواست چه کند؟ آفرین که حمایت کردید اما این را در چشم آقای پزشکیان نکنید. ضمن اینکه همین جریان اصلاحات در 3 سال گذشته کجا بودند. حالا یک دولتی آمده و همه می‌خواهند سر این سفره بنشینند. من فکر می‌کنم آقای پزشکیان به اندازه کافی درک و استقلال سیاسی دارد و می‌تواند به راحتی خودش کابینه‌ای تشکیل دهد که مورد قبول 80 درصد جامعه باشد. بنابراین اگر به خود آقای پزشکیان واگذار کنیم این قضایا حل می‌شود.
 
* {درپاسخ به این سوال که در گمانه‌زنی‌های انتخاباتی نام شما نیز در برخی مناصب وزارتخانه‌ها یا... نیز مطرح می‌شود، اساسا صحبتی با شما در این خصوص شده؟}: اینها که گفتید جوک بود؟ من اولا این حق را حق مسلم اصلاح‌طلبان می‌دانم که در دولت مهره‌های خود را داشته باشند. اگر رئیس‌جمهور خواستند در پست‌ها و جای دیگر از آنها استفاده کند مختار است. منتها نه با من کسی حرفی زده و اگر هم حرفی بزند رغبتی ندارم که در هیچ پست حکومتی مسئولیت بپذیرم و آقای پزشکیان نیز هیچ وقت این کار را نمی‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر