کره‌شمالی در سالگرد جنگ کره وعده نابودی کامل دشمن را داد

براساس گزارش رسانه دولتی پیونگ‌یانگ، مقامات ارشد نظامی از جمله سرهنگ ارتش «ری اون ریونگ» و ستوان فرمانده نیروی دریایی «یو کیونگ سونگ» از کره‌شمالی، این اظهارات را «به دلیل نفرت فزاینده» نسبت به ایالات متحده و کره‌جنوبی در جریان نشست روز شنبه با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره بیان کردند.

رسانه دولتی «کی‌سی‌ان‌ای» امروز (یکشنبه) گزارش داد، کره‌شمالی متعهد شده است که در صورت وقوع جنگ و زمانی که «کیم جونگ اون» دستور بدهد، دشمنان خود را «به طور کامل نابود کند.»
 
به گزارش ایسنا، براساس گزارش رسانه دولتی پیونگ‌یانگ، مقامات ارشد نظامی از جمله سرهنگ ارتش «ری اون ریونگ» و ستوان فرمانده نیروی دریایی «یو کیونگ سونگ» از کره‌شمالی، این اظهارات را «به دلیل نفرت فزاینده» نسبت به ایالات متحده و کره‌جنوبی در جریان نشست روز شنبه با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره بیان کردند.
 
کره‌شمالی و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند و مذاکرات بر سر کاهش تنش‌ها و خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی از سال 2019 متوقف شده است. رسانه دولتی کره‌شمالی به‌تازگی اعلام کرد پیش‌بینی نمی‌کند که این وضعیت تغییر کند و فرقی نمی‌کند چه کسی وارد کاخ سفید شود.
 
این مقامات نظامی کره‌شمالی، در حالی که ایالات متحده و کره‌جنوبی را متهم می‌کنند که «برای برانگیختن جنگ هسته‌ای جهنمی اقدام می‌کنند»، متعهد شدند که کارآیی جنگ را تقویت کنند تا «حمله‌ای قاطع به دشمن در هر زمان و بدون تاخیر انجام دهند و آنها را زمانی که فرمانده ارجمند کیم جونگ اون دستور دادند، کاملا نابود کنند.»
 
کره‌شمالی در سالگرد جنگ کره وعده «نابودی کامل» دشمن را داد
 
کره‌شمالی در سالگرد جنگ کره وعده «نابودی کامل» دشمن را داد
 
رهبر کره‌شمالی در کنار بنای یادبود سربازان در پیونگ‌یانگ، 26 ژوئیه
 
کره‌شمالی در 27 ژوئیه 1953 با ایالات متحده و چین توافقنامه آتش‌بس امضا کرد که به خصومت‌ها در جنگ سه ساله پایان داد. ژنرال‌های آمریکایی این توافقنامه را به نمایندگی از نیروهای سازمان ملل متحد که از کره‌جنوبی حمایت می‌کردند، امضا کردند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، کره‌شمالی 27 ژوئیه را «روز پیروزی» نامیده است، در حالی که کره‌جنوبی این روز را با هیچ رویداد مهمی مشخص نمی‌کند. خصومت‌ها با یک آتش‌بس موقت پایان یافت، نه با یک معاهده صلح و این بدین معناست که طرفین هنوز از نظر فنی در وضعیت جنگی هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر