ثروت چگونه در سطح جهانی تقسیم می‌شود؟

تقریباً نیمی از ثروت جهان، ۴۷.۵ درصد یا ۲۱۳ تریلیون دلار، تنها در اختیار ۱.۵ درصد از جمعیت بزرگسال جهان است.

بر اساس گزارش جهانی ثروت جهانی UBS (PDF) در سال 2024 که از 56 بازار که 92 درصد از ثروت جهانی را تشکیل می‌دهند، جهان حداقل 58 میلیون دلاری میلیونر دارد که 1.5 درصد از جمعیت بزرگسال جهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شفقنا، ایالات متحده بالاترین تعداد میلیونر‌ها را دارد و حدود 21.95 میلیون نفر دارای ثروت هفت رقمی یا بیشتر هستند. چین با حدود 6.01 میلیون میلیونر در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن بریتانیا (3.06 میلیون)، فرانسه (2.87 میلیون) و ژاپن (2.83 میلیون نفر) قرار دارند.

UBS ثروت را به عنوان ارزش دارایی‌های مالی و دارایی‌های واقعی منهای بدهی‌های نگهداری شده توسط یک خانوار تعریف می‌کند.

ثروت جهانی بر حسب دلار، پس از کاهش 3 درصدی در سال 2022، 4.2 درصد در سال 2023 رشد کرد.

«اگر به میلیونر‌ها یا به طور کلی ثروتمندان فکر می‌کنید، یک هسته بومی میلیونر وجود دارد که وابستگی شدیدی به کشور دارد. ساموئل آدامز، اقتصاددان در UBS، گفت: سپس یک عنصر متحرک‌تر وجود دارد که در سطح جهانی [می تواند]به راحتی محل اقامت خود را تغییر دهد.

ثروت چگونه در سطح جهانی تقسیم می‌شود؟

انتظار می‌رود تا سال 2028، بریتانیا بیشترین میلیونر‌ها را از دست بدهد – تقریباً از هر شش میلیونر، یک نفر این وضعیت را از دست خواهد داد. هلند کشور دیگری است که قرار است تا سال 2028، 4 درصد از میلیونر‌های خود را از دست بدهد.

“نکته‌ای که در اینجا در مورد هلند و بریتانیا مطرح می‌کنیم این است که هر دوی این کشور‌ها در حال حاضر میلیونر‌های زیادی دارند – آن‌ها هسته‌ای در حال رشد دارند. اما پس از آن شما یک [عنصر]بسیار متحرک دارید که در اطراف آن کار می‌کند؛ و ممکن است در رقابت جهانی برای ثروت، آن‌ها شاهد خروج عناصر متحرک‌تر ثروتمندان باشند؛ که لزوماً به این معنی نیست که اقتصاد کار نمی‌کند. هنوز در آن کشور‌ها ثروت در حال ایجاد است. فقط این است که افرادی که متحرک هستند ممکن است همه مکان‌هایی را که می‌خواهند در آن اقامت کنند در نظر بگیرند.»

ثروت در جهان چگونه تقسیم می‌شود؟

بر اساس گزارش جهانی ثروت، تقریباً نیمی از ثروت جهان، 47.5 درصد یا 213 تریلیون دلار، تنها در اختیار 1.5 درصد از جمعیت بزرگسال جهان است. این‌ها خانوار‌هایی هستند که بیش از 1 میلیون دلار دارند.

در مقابل، کسانی که دارایی کمتر از 10000 دلار دارند، تنها 0.5 درصد (2.4 تریلیون دلار) از ثروت جهانی را در اختیار دارند، اما 39.5 درصد از بزرگسالان جهان را تشکیل می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر