مشارکت خیرین، تحولی در خدمات دیالیز کردستان/بیمارستان های کردستان مجهز به مدرن ترین دستگاه های دیالیز

با تلاش دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مشارکت خیرین تحولی در ارائه خدمات دیالیز به بیماران ایجاد شده است.

مشارکت خیرین، تحولی در خدمات دیالیز کردستان/بیمارستان های کردستان مجهز به مدرن ترین دستگاه های دیالیز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر انوش آریانژاد، مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه در حال حاضر به تعداد 621 بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در 10 بخش خدمات همودیالیز ارائه می شود، اظهار کرد: تعداد 163تخت فعال بوده که شاخص بیمار به تخت 3.8 است.

وی افزود: شاخص کشوری بیمار به تخت 4 بوده که وضعیت استان‌ نسبت به کشور مطلوب تر است.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در سال گذشته بیش از 73 هزار جلسه همودیالیز با هزینه ای بالغ بر 151 میلیارد تومان برای بیماران نیازمند انجام شده است، همچنین 38 دستگاه جدید همودیالیز به ارزش 11 میلیارد تومان خریداری و نصب شده است.

دکتر آریانژاد با تاکید بر اینکه تمامی بیماران نیازمند به دیالیز بدون هیچ گونه انتظار در صف پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بخش های دیالیز در شهرهای سقز، مریوان، بانه، کامیاران و بیجار با مشارکت خیرین احداث و بهره داری رسیده است و در سال جاری بخش جدید دیالیز در شهرستان دیواندره با مشارکت خیرین در حال احداث است.

وی مهم ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دیالیز در سال گذشته را شامل احداث بخش جدید دیالیز بیمارستان توجید سنندج با مشارکت خیرین سلامت با هزینه کرد 350 میلیارد ریال و ارتقای شاخص بیمار به تخت ( بالاتر از میانگین کشور) عنوان کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر