در حسینیه‌ امام خمینی (ره)؛

مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور چهاردهم تنفیذ شد/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ+ عکس و فیلم

حضرت آیت الله خامنه‌ای حکم ریاست جمهوری دولت چهاردهم را به مسعود پزشکیان اعطا کردند.

به گزارش مشرق، مراسم «تنفیذ_چهاردهم» تا دقایقی دیگر به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی و بین‌المللی پخش خواهد شد.

مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب

در این مراسم که با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود.

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط آقای مسعود پزشکیان، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

آغاز مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی+ عکس و فیلم

جای خالی شهید جمهور در مراسم تنفیذ چهاردهم

بیش از 2500 نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در این مراسم حضور خواهند داشت.

پزشکیان وارد حسینیه امام خمینی (ره) شد
مسعود پزشکیان برای برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری چهاردهم وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد.

قالیباف وارد حسینیه امام خمینی (ره) شد
محمدباقر قالیباف برای برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری چهاردهم وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد.

مخبر وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برای برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری چهاردهم وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد.

سرلشکر باقری وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد
سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری چهاردهم وارد ساختمان حسینیه امام خمینی (ره) شد.

ورود روسای قوا و مقامات به محل برگزاری مراسم تنفیذ

مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور چهاردهم تنفیذ شد/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ+ عکس و فیلم

جلیلی، لاریجانی و روحانی در یک قاب

مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور چهاردهم تنفیذ شد/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ+ عکس و فیلم

سران قوا در مراسم تنفیذ چهاردهم ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور چهاردهم تنفیذ شد/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ+ عکس و فیلم

زهرا پزشکیان و زینب سلیمانی در مراسم تنفیذ چهاردهم

رهبر انقلاب وارد حسینیه امام خمینی (ره) شدند
رهبر انقلاب وارد حسینیه امام خمینی (ره) شدند.

گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (یکشنبه، 7 مردادماه) در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پروردگار بلندمرتبه را سپاسگزارم که با لطف و رحمت بیکران خود به همه ما توفیق خدمت به همه ملت شریف ایران را در نظام مردم‌سالاری دینی عطا فرمود و در امتداد این توفیق امکان برگزار مطلوب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را مهیا ساخت.

وی افزود: از دستاوردهای سترگ مردم‌سالاری دینی، حضور مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خود است که از ابتدای انقلاب تاکنون در 44 انتخابات به منصه ظهور رسیده است.

وزیر کشور اظهار کرد: بی‌تردید پرچم‌دار این حرکت بزرگ و ملی در راستای افق‌های پیشرفت و عدالت امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری هستند که همواره با رهبری حکیمانه خود از حرکت کشور به‌سوی قله‌های ایران سرافراز و قوی مراقبت کردند لذا در این فرصت تشکر خالصانه خود را از رهنمودها و حمایت‌های حضرت‌عالی ابراز می‌دارم.

وحیدی با اشاره به مراحل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پس از شهادت آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: دوره زمانی 35 روزه برگزاری انتخابات متاثر از فضای اندوهبار شهادت رئیس‌جمهور خدوم، انقلابی و محبوب حضرت‌ آیت‌الله رئیسی شهید و همراهان شهیدشان بود. ایشان با تلاش بی‌وقفه خود در خدمت و با سردست گرفتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی رقم زد و نویدبخش این حقیقت شد که مسیر روشن انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با عقلانیت انقلابی و اراده جمعی و کارآمدی جهادی طی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب خداوند را شاکرم که افتخار کار کردن در دولتی را نصیب من کرد که رئیس آن پس از مجاهدت‌های فراوان با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد و صحنه‌های پرشکوه قدرشناسی مردم بزرگ ایران از خدمت‌گذار خود در حماسه تاریخی بدرقه وی مهر تاییدی از جانب ملت بر کارنامه ایشان گردید و رهبری معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود از ایشان تمجید کردند.

وزیر کشور بیان کرد: دولت سیزدهم و وزارت کشور مفتخر است که توانست به عنوان مجری برگزاری انتخابات براساس سیاست‌های کلی انتخابات و خطوط راهبردی چهارگانه مقام معظم رهبری، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و با رعایت قانونمداری، آرامش سیاسی و بی‌طرفی و امانت‌داری فرآیند چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را به پایان برساند تا برگ زرین دیگری بر کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شود.

وحیدی درباره روند اجرای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: جلسات سران قوا برای تدبیر کلان امور انتخابات برگزار شد. ستاد انتخابات، کمیته ها و ستاد امنیت و ستادهای انتخابات در استان‌ها تشکیل شد. هیئت اجرایی مرکزی تشکیل شد و تصمیمات لازم را برای اجرای انتخابات اتخاذ کرد. 1300 هیئت اجرایی در سراسر کشور و خارج از کشور تشکیل شد. از 80 نفر در وزارت کشور برای انتخابات ثبت‌نام شد که 6 نفر را شورای نگهبان تأیید کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون بررسی تبلیغات تشکیل شد و 35 ساعت برای هر نامزد در نظر گرفته شد. انتخابات در روزهای 8 و 15 تیر در بیش از 58 هزار شعبه برگزار شد. 600 هزار نفر عوامل این شعب بودند. زمینه حضور برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و در 98 کشور انتخابات برگزار شد. انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد و 240 هزار نفر از فراجا و بسیج از امنیت انتخابات حفاظت کردند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه 200 هزار نفر از ناظران شورای نگهبان در پای صندوق‌ها حضور داشتند، گفت: در مرحله اول 37 هزار و در مرحله دوم 66 هزار نفر از نمایندگان نامزدها در وزارت کشور، فرمانداری و بخشداری‌ها حضور داشتند. کمترین پرونده قضایی در این مرحله ایجاد شد. همه فرایندهای انتخابات به‌خوبی رصد شد.

وحیدی تصریح کرد: 61 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که در دور اول بیش از 24 میلیون و 500 هزار و در دور دوم بیش از 30 میلیون و 500 هزار رأی اخذ شد که 49.8 درصد مشارکت در مرحله دوم رقم خورد.

وحیدی عنوان کرد: آرامش سیاسی، امنیت انتخابات، برگزاری بی‌طرفانه انتخابات، اجرای تبلیغات در فضایی اخلاقی، دقت و صحت اجرای انتخابات، اطلاع‌رسانی عمومی، افزایش 25 درصد رای دهندگان در مرحله دوم را از ویژگی‌های این انتخابات است.

حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان قرائت شد

پس از گزارش وزیر کشور از برگزاری انتخابات، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر رهبر انقلاب اسلامی متن حکم تنفیذ مسعود پزشکیان به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

متن این حکم به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سید علی خامنه‌ای

7/مرداد/1403

مسعود پزشکیان بعنوان رئیس جمهور چهاردهم تنفیذ شد/ حضور مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ+ عکس و فیلم

اهدای حکم ریاست جمهوری به مسعود پزشکیان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله خامنه‌ای حکم ریاست جمهوری دولت چهاردهم را به مسعود پزشکیان اهدا نمودند.

پزشکیان در مراسم تنفیذ: در حضور رهبر انقلاب تعهد می‌کنم که جز راه انصاف و عدالت راهی دیگر نپویم

پزشکیان بیان کرد: سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنان خاک پای ملت بزرگوار و شریف ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و بار رای خود به تغییر بار سنگینی را در شرایطی خطیر این حقیر نهادند. آنان که به من یا نامزدهای رقیب رای دادند و یا از سر دغدغه‌مندی و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول را در پیش پای بنده نهادند.

پزشکیان تصریح کرد: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران فرمودند. منتخب ملت به موجب اصل 113 قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه بجز اموری که مستقیم به رهبری مربوط می‌شود را بر عهده دارد.

مشروح سخنان پزشکیان را اینجا بخوانید

مقام معظم رهبری: همه ما باید به رئیس جمهور کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهد
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ما تاکنون ده‌ها انتخابات داشتیم و همه همراه با رقابت، سلامت و با حضور باصلابت مردم بوده است. انگیزه دار بودن مردم پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است که همواره وجود داشته و انتخابات اخیر هم به خوبی انجام شد و مردم رئیس جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: همه ما باید به رئیس جمهور و دولت کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهند.

مشروح سخنان رهبر انقلاب را اینجا بخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر