سفیر ایران در بیروت: واکنش اسرائیل به حمله موشکی به جولان یک نمایش صحنه‌سازی شده است

مجتبی امانی با نمایشی دانستن واکنش اسرائیل به حمله موشکی روز شنبه به روستای "مجدال شمس" در جولان اشغالی، فرضیه جنگ غیرقابل اجتناب بین اسرائیل و لبنان را با توجه به موازنه قوای موجود در منطقه رد کرد.

"مجتبی امانی" سفیر ایران در لبنان واکنش اسرائیل به حادثه حمله موشکی به یک زمین فوتبال در روستای "مجدال شمس" در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را اقدامی "صحنه سازی شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل " دانست.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه شبکه "المیادین" لبنان، امانی در پستی در شبکه "ایکس" (توییتر سابق)، تهدیدات اسرائیل برای گسترش جنگ علیه لبنان و منطقه را با بیان اینکه "سه "نَه" خلاصه‌ای از مواضع ایران در قبال این حادثه و احتمال آغاز جنگ تمام عیار بین اسرائیل و حزب الله است، نوشت:

"نه، "ما انتظار نداریم جنگی تمام عیار بین حزب الله و اسرائیل آغاز شود و به دلیل معادلات تحمیلی قدرت، شانس این احتمال را بسیار اندک می دانیم." نه، "ما جنگ نمی خواهیم. همانطور که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال کاهش تنش در منطقه است." نه، "به تمام معنا از جنگ نمی ترسیم."

وی در عین حال افزود: دشمنان ما می‌توانند تصور کنند با قدرتی که در اختیار داریم چه کارهایی می توانیم در دفاع از مقاومت بکنیم.

سفیر ایران در بیروت: حمله موشکی به جولان یک

گفتنی است عصر روز گذشته (شنبه) یک گلوله انفجاری با منشا نامشخص به یک زمین فوتبال در روستای "مجدال شمس" در منطقه جولان اشغالی (روستایی که جمعیت آن از دروزی های سوری تشکیل شده است) اصابت کرد. در این حمله دست کم 12 غیرنظامی از جمله کودکان کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

رژیم اسرائیل حزب الله را مسئول این حمله معرفی کرده اما مقاومت اسلامی لبنان از همان دقایق ابتدایی این حادثه، قاطعانه این ادعاها را تکذیب و اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد.

از سوی دیگر بنا به گزارش برخی رسانه های اسرائیلی، گزارش ها حاکی از آن است که انفجار ممکن است ناشی از یک موشک ضد هوایی گنبد آهنین اسرائیل باشد که از مسیر خود منحرف شده و به منطقه اصابت کرده است.

بر اساس گزارش اکسیوس، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرده است که حمله اخیر به بلندی‌های جولان اشغالی، که آمریکا ادعا می‌کند "از لبنان" بوده است، می‌تواند به یک جنگ تمام عیار بین رژیم اسرائیل و حزب‌الله تبدیل شود و در این صورت احتمال کشیده شدن پای آمریکا و ایران به این جنگ در جهت حمایت از اسرائیل و لبنان وجود خواهد داشت.

ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می شود که مقاومت اسلامی لبنان به سازمان ملل اعلام کرده که به هیچ وجه در این حادثه دست نداشته و وبگاه آمریکایی اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گفته است که مقامات حزب الله به سازمان ملل گفته اند که حادثه بلندی های جولان به احتمال زیاد نتیجه اصابت موشک رهگیر اسرائیلی بوده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر