پزشکیان پس از تنفیذ : زمان پاسخگویی به انتظارات مردم از امروز آغاز می‌شود

پزشکیان با تاکید بر اینکه همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر به دوش این حقیر قرار دادند، گفت: آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار و تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نها ...

رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین سخنرانی خود پس از تنفیذ با تاکید بر اینکه همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر به دوش این حقیر قرار دادند، گفت: آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار و تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران یکشنبه - 7 مرداد 1403 - پس از تنفیذ و دریافت حکم رئیس جمهوری توسط رهبر انقلاب اسلامی که طی مراسمی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهدا به ویژه سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به روان پاک روسای دولت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستم. همچنین سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.
 
پزشکیان پس از تنفیذ : زمان پاسخگویی به انتظارات مردم از امروز آغاز می‌شود
 
وی با تاکید بر اینکه همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر به دوش این حقیر قرار دادند، گفت: آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار و تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز آغاز می‌شود.
 
رئیس جمهوری اظهار کرد: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند؛ منتخب ملت به موجب اصل 113 قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود؛ مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد. آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید به طرف آن حرکت کنیم.
 
پزشکیان تاکید کرد: آنچه که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی است، ایرانی را تصویر می‌کند که در آن ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در روابط بین‌الملل است.
 
وی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما کشوری توسعه یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، آزادی‌های مشروع، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارنگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت، برخوردار از سلامت، رفاه، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب، فعال،  مسئولیت پذیر، ایثارگر، مومن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفای ایران و مفتخر به ایرانی بودن، دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل، الهام بخش، فعال و موثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیش و پویای فکری و اجتماعی و تاثیر بر همگرایی اسلامی و منطق‌هایی بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و نهایتاً دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.
 
وی عنوان کرد: آنچه که چشم انداز نظام را بر ما مسئولان مشخص می‌کند، دولت و حکومتی قدرتمند را تصویر می‌کند که بار سنگین رفتن را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی بر دوش ما قرار می‌دهد و ما مسئولیم به این طرف حرکت کنیم. اصول اول دوم و سوم قانون اساسی بر اساس همین چهارچوب‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند. ما تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از بحران‌ها و تنگناهای پیش روی کشور گذر کنیم و به امیدها و انتظارات حق مردم پاسخ دهیم. جامعه‌ای که همگرا و قانون مدار است می‌تواند شاهد قدرتمندتر شدن حاکمیت باشد و قدرت‌یابی بیشتر جامعه را آماده کند و نقش مشترک و تعاملی این دو را برای پیشرفت و توسعه کشور رقم بزند.
 
رئیس جمهوری تصریح کرد: من و دولت آینده رسالت و مسئولیت‌مان برای رسیدن به این چشم انداز، تعهد به چشم اندازی است که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند، سیاست‌های کلی است که ایشان ابلاغ فرمودند و قانون برنامه است که در مناظرات نیز بر آن تاکید کردم.
اگر ما بپذیریم که به چشم انداز عمل کنیم و هم‌قسم شویم که چهارچوب‌های سیاست‌های کلی رهبری را در اجرا عملیاتی کنیم، کشور ما به جایی خواهد رسید که برترین، بهترین و بالاترین خواهد بود.
 
پزشکیان افزود: این قدرتی است که وجود دارد و ما می‌توانیم به اینجا برسیم و این موضوع جز با همگرایی، وحدت و انسجام ملی امکان‌پذیر نیست و در حقیقت در قرآن خداوند می‌فرمایند که این وحدت و انسجام و چنگ زدن به ریسمان خداست که می‌تواند ما را به آنجایی که لیاقت و شایستگی آن را داریم برساند. آنچه که ما را از رفتن باز می‌دارد و باید مواظب باشیم، هوای نفس است؛ تمام اختلافاتی که وجود دارد به خاطر هوای نفس است؛ چراکه راه که روشن و سیاست مشخص است و اگر ما در چهارچوب این سیاست و آن چشم انداز حرکت کنیم باید در جایی می‌بودیم که الان شایسته و لایق آن هستیم؛ در نتیجه این وحدت و انسجام است که می‌توانند ما را به آن جایگاه اصلی برساند.
 
وی با بیان اینکه «مسئله بعدی پشتوانه مردمی و رضایت مردمی است»، اظهار کرد: دلیل اینکه ما درست خدمتگزار خواهیم بود یا نه این است که آیا مردم از از ما راضی خواهند بود یا نه. ما باید برای خودمان و مجریان و مسئولان دو نوع رفتار را در قبال مردم بر اساس سیاست‌ها، چشم اندازها و برنامه‌ها در نظر بگیریم؛ نخست، من به عنوان مسئول باید با تمام وجود به مردم محبت کنم و عشق بورزم؛ حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌فرمایند که در مقابل مردم نایست؛ خدمت به مردم باید سرلوحه زندگی ما همه مدیران مسئولان و وزرایی باشند که ما انتخاب می‌کنیم و ما باید با تمام وجود به مردم عشق بورزیم؛ این رفتار شخصی و باور ماست.
 
رئیس جمهوری ادامه داد: در بخش دوم، نوع حکومت و برخورد ما در قضاوت‌ها و عمل‌ها است که حضرت علی (ع) در دستورش به مالک اشتر مردم و خدا را در یک طرف می‌گذارند و مالک و دار و دسته و قوم و خویش را در یک طرف دیگر قرار می‌دهند و می‌گویند بین این دو با انصاف عمل کن؛ آنچه که ما بارها بر آن تاکید کردیم چه در سلامت شغل جایگاه و تقسیم منابع مراعات انصاف جزو اصولی است که باید بر آن پایبند باشیم و با مردم باید بر اساس انصاف رفتار کنیم و این را سرلوحه زندگی و رفتار خودمان قرار خواهیم داد.
 
پزشکیان تاکید کرد: در خدمت مقام معظم رهبری به مردم قول می‌دهیم و تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف و عدالت راه دیگر را نپوییم؛ قول می‌دهیم و وعده می‌دهیم که با تمام وجود به مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که در راه شهدا و کسانی که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و در راه این مملکت جان خود را دادند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم عزت و افتخار را به کشور خود بازگردانیم و این جز با اتحاد، قانون گرایی و وحدت امکان‌پذیر نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها، مشکلات و غدغه‌های مردم عزیز کشورمان باشیم و اینجا در خدمت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم که پایبند به این حرف‌ها و گفته‌ها خواهم بود.
 
وی گفت: در پایان مجدداً از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنان خواهانم برای پیشبرد سیاست همگرایی و اجماع در حکمرانی، به یاری خداوند دولت وفاق ملی را که به وجود خواهد آمد، کمک کنند و در مسیر پاسخگویی به خواسته‌های به حق جامعه متکثر همچنان حمایت خود را از ما دریغ نفرمایند. موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و اصلاح امور کشور، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است. همچنین از نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهادهای مدنی، جریانات سیاسی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست به دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد امروز مردم برای آینده ایران پایدار و ماندگار بماند.
 
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه خاک پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم، گفت: از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.
 
پزشکیان در پایان اظهار کرد: از شورای محترم نگهبان و سرپرست ریاست جمهوری برادرمان آقای مخبر و وزیر کشور که نقش عمده‌ای در برگزاری انتخابات بر عهده داشتند تشکر می‌کنم؛ سپاسگزار شخصیت‌های ملی و جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب، تحول‌خواه، زنان، جوانان و مردان عزیز در سراسر ایران و ایرانیان خارج از کشور هستم که با حضور موثر خود بر میزان مشارکت ملت در انتخابات و ابراز جمهوریت نظام افزودند و مسئولیت جدیدی در برابر همه کارگزاران کشور نهادند. خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر