تجهیز اولین پارکینگ مدرن تهران/ ساخت ۹ پارکینگ عمومی در پایتخت

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ساخت ۹ پارکینگ را در شهر تهران دنبال می‌کنیم، گفت: پارکینگ ۷طبقه مینابی واقع در منطقه ۱۵ با ظرفیت ۴۷۰ فضای پارک در آستانه افتتاح قرار دارد، بگونه‌ای که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا یک ماه آینده این پارکینگ افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران آخرین وضعیت ساخت پارکینگ‌های عمومی شهر تهران را تشریح کرد و گفت: یکی از پارکینگ‌های مهم شهر تهران پارکینگ طبقاتی نیایش است.
 
مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ساخت پارکینگ های عمومی در تهران با بیان اینکه مسئولیت ساختار پارکینگ‌ها برعهده سازمان حمل و نقل شهرداری تهران است، گفت: یکی از پارکینگ‌های مهم شهر تهران پارکینگ طبقاتی نیایش است که این پروژه خاص با ظرفیت 1278 خودرو در 9 طبقه پارکینگ اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این پروژه به دلیل هم جواری با بوستان ملت، پردیس سینمایی ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی، وزارت نیرو و مراکز تجاری و اداری خیابان ولیعصر(عج) حائز اهمیت فراوان است و مشکل کمبود فضای پارک را در این منطقه برطرف خواهد کرد، گفت: از شاخصه های منحصر به فرد این پروژه می‌توان به روش ویژه خاکبرداری (بالا به پایین) اشاره کرد که در حال حاضر در نوع خود از مدرن‌ترین روش‌های روز مهندسی دنیا به شمار می‌رود.
 
مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه در روش اجرا به کاهش ریسک آسیب رسانی به ساختمان‌ها و سازه‌های مجاور، عدم استفاده از سازه نگهبان، احداث چندین طبقه زیر زمین به صورت همزمان با طبقات روی زمین و... اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار و 600 متر مربع با زیربنای 52 هزار متر مربع در 9 طبقه در تراز زیرسطحی و 2 طبقه تجاری بر روی آن در حال احداث است.
 
حق لطفی در مورد زمان بهره برداری از این پارکینگ با بیان اینکه در صورت تأمین 200 میلیارد تومان اعتبار بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال عملیات اسکلت این پارکینگ به پایان می رسد، افزود: تجهیز پارکینگ به سال آینده موکول می‌شود؛ البته چشم انداز اتمام عملیات عمرانی این پروژه که متأسفانه ساخت آن به درازا کشیده است،  روشن است چرا که شورای شهر در بودجه سال‌جاری ردیف 250 میلیارد تومانی برای تکمیل پارکینگ نیایش تصویب کرده است. 
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ساخت 9 پارکینگ را در شهر تهران دنبال می‌کنیم، گفت: پارکینگ 7طبقه  مینابی واقع در منطقه 15 با ظرفیت 470 فضای پارک در آستانه افتتاح قرار دارد، بگونه‌ای که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا یک ماه آینده این پارکینگ افتتاح می‌شود.
 
حق لطفی ادامه داد: پارکینگ اعتماد در منطقه 10 نیز در 4 طبقه زیرسطحی در حال ساخت است و پارکینگ گلستانی نیز با 267 فضای توقف پارک خودرو در منطقه 10، در 9 طبقه با پیشرفت 10 درصدی در حال ساخت است.
 
وی با بیان اینکه پارکینگ جوادیه در منطقه 16، با تعداد 100 پارکینگ در دو طبقه زیرساختی با پیشرفت 70 درصدی در حال ساخت است و به نظر می رسد تا پایان سال ساخت این پارکینگ به اتمام می رسد، تصریح کرد: همچنین پارکینگ باقری در منطقه 18 با 364 ظرفیت جای پارک در 7 طبقه در حال ساخت است و پارکینگ بغدادی در منطقه 20 نیز در 8 طبقه با ظرفیت 350فضای جای پارک در حال ساخت است.
 
حق لطفی گفت: دو پارکینگ سمیه هم در منطقه 7  با ظرفیت 600 فضای پارک در 16 طبقه و پارکینگ هلال احمر در منطقه 17 با 174 فضای پارک؛ در 7 طبقه در حال طراحی است و تا پایان سال فرآیند ساخت این دو پارکینگ نیز بعد از اخذ تأییدیه ها آغاز می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر