واکنش سازمان ملل به تنش‌های اسرائیل و لبنان

نمایندگان سازمان ملل متحد در لبنان در واکنش به تشدید تنش‌ها بین بیروت و تل‌آویو پس از حمله به منطقه «مجدل شمس» در جولان اشغالی، طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد.

واکنش سازمان ملل به تنش‌های اسرائیل و لبنان

به گزارش خبرآنلاین در پی کشته شدن تعدادی از صهیونیست‌ها در نتیجه یک انفجار در جولان اشغالی، «جنین هنیس پلاسخارت» هماهنگ‌کننده ویژه دفتر سازمان ملل متحد در لبنان و «ارولدو لازارو» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این کشور در بیانیه مشترکی خواستار خویشتنداری تل‌آویو و بیروت برای جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه شدند.

به نقل از ایرنا در این بیانیه آمده است: ما از تمامی طرف های درگیر می خواهیم خویشتنداری کرده و تبادل آتش را متوقف کنند.

پلاسخارت و لازارو هشدار دادند که حادثه «مجدل شمس» در جولان اشغالی می تواند کل منطقه را درگیر آتشی غیرقابل تصور کند.

نمایندگان سازمان ملل در لبنان از تداوم رایزنی ها با بیروت و تل آویو برای جلوگیری از افزایش تنش ها خبر دادند.

در نتیجه یک انفجار قوی در منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی، بیش از 40 صهیونیست زخمی و بیش از 10 صهیونیست دیگر نیز کشته شدند. حال زخمی ها وخیم گزارش شده است.

در شرایطی که رژیم اشغالگر، حمله موشکی حزب الله لبنان را عامل انفجار اعلام کرده است، نیروهای مقاومت لبنان، انفجار مزبور را ناشی از اشتباه پدافند ارتش اشغالگر دانستند.

در این رابطه، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در تماس تلفنی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت که این کشور و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

مقاومت اسلامی لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه مجدل شمس اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل شمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر