کوروت زد آر۱ ؛ یک رکورد تاریخی برای تمام دوران شورولت (+عکس)

شورولت کوروت زد آر۱ برابر با ۴۴ اسب بخار در مقابل تسلا مدل اس پلید برتری دارد و البته وزنش حدود ۴۵۳ کیلوگرم کمتر است. همانطور که می دانید کنترل هر کیلوگرم نسبت به توان خروجی پیشرانه در کلاس تولیدی سوپراسپرت اهمیت بسیار زیادی دارد.

عصر ایران-  شورولت کوروت زد آر1 مدل 2025 معرفی جدید یک سوپراسپرت به دنیای خودرو است. این شورولت یک رکورد را نیز به خود اختصاص داده که «قدرتمندترین خودروی 8 سیلندر آمریکایی تمام دوران با فاز تولید اقتصادی» است.

پیشرانه 5.5 لیتری این هیولا برابر با 1064 اسب بخار خروجی و 1123 نیوتن متر گشتاور دارد. برای کوروت زدآر1 جدید یک بسته آپشنال با نام زد تی کی در نظر گرفته شده که شاخص داون فورس یا نیروی رو به پایین خودرو را به 544 کیلوگرم می رساند.

مدل قبلی کوروت زد آر1 از پیشرانه ای با 755 اسب بخار خروجی استفاده می کرد تا مدل جدید اولین عضو خانواده باشد که بالای 1000 اسب بخار را لمس می کند.

پیشرانه جدید کوروت با نام ال تی7 شناسائی می شود که میزبان تغییرات مهمی بویژه در قسمت پیستون ها، میلنگ، سرسیلندر و تزریق سوخت شده است.

سیستم توربودوقلو جدید هماهنگ شده با انجین ال تی7 امکان تنفس بهتر و در نتیجه افزایش قدرت پیشرانه را فراهم می کند. در بخش جعبه دنده نیز نمونه 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک گزینه انتخابی است.

سیستم تعلیق نیز شباهت زیادی به کوروت زد06 دارد که با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 آر هماهنگ شده و نرمی فوق العاده ای را برای خودرو فراهم می کند.

رینگ های فیبرکربن 20 / 21 اینچی و سیستم ترمز مجهز به روتورهای کربن سرامیک نقش مهمی در مهندسی وزن کوروت جدید داشته است. وزن تریم کوپه این خودرو 1665 کیلوگرم و تریم کانورتیبل 1705 کیلوگرم است. ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 15.7 اینچی در جلو و 15.4 اینچی در عقب درنظر گرفته شده است.

بیشینه سرعت کوروت جدید بیش از 345 کیلومتر برساعت است و در رکوردهای ثبت شده برای آن به درگ 400 متر در کمتر از 9.7 ثانیه اشاره شده است.

شورولت کوروت زد آر1 برابر با 44 اسب بخار در مقابل تسلا مدل اس پلید برتری دارد و البته وزنش حدود 453 کیلوگرم کمتر است. همانطور که می دانید کنترل هر کیلوگرم نسبت به توان خروجی پیشرانه در کلاس تولیدی سوپراسپرت اهمیت بسیار زیادی دارد.

در مقایسه با لوسید ایر سافایر، کوروت زد آر1 جدید در بخش خروجی پیشرانه 170 اسب بخار عقب است اما بازهم در زمینه مهندسی وزن این کوروت 756 کیلوگرم سبک تر است! کوروت حتی در شاخص نسبی قدرت به وزن از بوگاتی ویرون هم بهتر است!

قیمت این هیولا هنوز مشخص نشده اما با توجه به قیمت سایر مدل های زد آر1، پیش بینی می شود محصول جدید بالای 150 هزار دلار قیمت بخورد.

شورولت کوروت زد آر1 / رنگ آبی تریم کانورتیبل و رنگ زد تریم هارد تاپ

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر