فروش خون برای خوردن کالباس و نوشابه! /احمد زیدآبادی

تولید محصولات آب‌بر در کشوری صحرایی و نیمه‌صحرایی و یا گسترش انواع کشت بیش از ظرفیت طبیعی سرزمین، درست مثل این است که آدمی خون بدنش را بفروشد تا در ازای آن، کالباس و نوشابه بخرد و بخورد!

احمد زیدآبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: اینکه بحران آب و فرونشست زمین در شهرها و دشت‌های ایران، از زبان مسئولان غایب است، چه از جنس غفلت باشد و چه از جنس تغافل، بی‌نهایت نگران کننده است.

بحران فرونشست، تهدیدی حیاتی علیه جامعه و تمدن ایرانی است و اگر فکر عاجلی برای آن نشود، به دست خود زندگی و دودمان‌مان را به باد داده‌ایم.

بدبختانه بر اثر جهالت، یا حرص و آز، برای تولید مشتی بیشتر گندم یا پسته یا سیب یا برنج یا هندوانه، آب‌های زیرزمینی کشور را که لنگرگاه ثبات و بقای سطح زمین‌اند و طی میلیون‌ها سال، قطره قطره روی هم انباشت شده‌اند، طی چند دهه تخلیه کردیم و زیر پای دشت‌ها و روستاها و شهرها را چنان خالی کردیم که به بمب ساعتی تبدیل شده‌اند.

تولید محصولات آب‌بر در کشوری صحرایی و نیمه‌صحرایی و یا گسترش انواع کشت بیش از ظرفیت طبیعی سرزمین، درست مثل این است که آدمی خون بدنش را بفروشد تا در ازای آن، کالباس و نوشابه بخرد و بخورد!

این کاری است که ما با سرزمین خود کرده‌ایم و باندهای کوچک و بزرگ سودجو و مافیایی، با اتکا به قدرت دولتی و یا در مواردی با نادیده‌انگاری اقتدار دولت، در این فاجعه نقش نخست را بازی کرده‌اند.

در واقع، همهٔ مشکلات ریز و درشتی که روزانه در کشورمان مطرح می‌شوند، در مقابل بحران فرونشست زمین، بازیچه هم محسوب نمی‌شوند و بدبخنانه ما همه، بحران اصلی را نادیده می‌گیریم و مشغول بازیچه‌ایم!

رفع تحریم‌ها، استفادهٔ گسترده از سرمایهٔ بین‌المللی ، ایجاد آرامش در روابط خارجی، عبور همیشگی از بازی فیلترینگ و تحمیل سبک زندگی، در واقع فقط ابزار و مقدماتی برای تمرکز بر حل بحران‌های اصلی بخصوص بحران آب و فرونشست زمین در این کشورند! 

ببینید کجای کاریم! حالا مرتب تو سر هم بزنیم! 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر