تصاویر عجیب از آتش ‌سوزی کالیفرنیا/ سرعت گسترش؛ ۲۰ کیلومتر مربع در ساعت (فیلم)

تصاویر عجیب و ترسناک از آتش ‌سوزی کالیفرنیا را ببینید. آتش با سرعت ۲۰ کیلومتر مربع در ساعت گسترش می یابد. تا عصر روز شنبه تنها ۱۰ درصد آتش سوزی مهار و دستور تخلیه چند منطقه و شهر صادر شد.

مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا آمریکا در آتش می سوزد و بیش از 141 هزار هکتار را سوزانده است.

به گزارش عصرایران به نقل از واشنگتن پست، این آتش سوزی با سرعتی بسیار زیاد پراکنده شده و حادثه‌ای که تا اواسط روز شنبه بزرگترین آتش سوزی تابستان سال جاری محسوب می‎شد را به یکی از بزرگترین آتش سوزی‌های تاریخ این ایالت تبدیل کرده است.

مقامات بر این باورند که آتش سوزی در روز 3 مرداد با انداختن یک خودروی مشتعل در دره های منطقه چیکو شروع شده و هوای گرم و خشک همراه با بادهای سوزان آن را گسترش داده است. به گفته شاهدان عامل حادثه پس از انداختن خودرو به دره همراه گروهی دیگر از صحنه گریخته است. 

کارشناسان در روز جمعه اعلام کردند که آتش ساعتی 20 کیلومتر مربع پیشروی می کند در هر ساعت 4 تا 5 هزار هکتار از زمین‌های ناهموار پر از چمن، الوار و پوشش گیاهی خشک را می سوزاند.

تا عصر روز شنبه تنها 10 درصد آتش سوزی مهار شد و دستور تخلیه چند منطقه و شهر صادر شد. این آتش به سمت شمال پیش می‌رود و شهرهای کوچک دیگری را تهدید می کند.

تا روز شنبه حدود 4 هزار نفر از شهروندان مناطق آتش گرفته تخلیه شدند و با گسترش آتش احتمالا این آمار افزایش می یابد.

 

 

 

 

 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر