آغاز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

مردم ونزوئلا امروز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورشان پای صندوق‌های رای حاضر شدند و هنوز هم رقابت بین نیکلاس مادورو و رقیب اصلی او، «ادموندو گونزالس» ادامه دارد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا همزمان با آغاز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری کشورش بر لزوم احترام همگان به نتیجه برآمده از این انتخابات تاکید کرد و گفت: هیچ کس نباید در تصمیم ما که آن را به طور مستقل در شرایطی مسالمت آمیز می‌گیریم، دخالت کند.
 
به گزارش ایرنا، مردم ونزوئلا امروز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورشان پای صندوق‌های رای حاضر شدند و هنوز هم رقابت بین نیکلاس مادورو و رقیب اصلی او، «ادموندو گونزالس» ادامه دارد.
 
مراکز رای‌گیری ساعت 6 صبح به وقت محلی باز شد، اما رای دهندگان خیلی زودتر در برخی از مراکز رای گیری در سراسر کشور صف آرایی کرده بودند.
 
مقامات مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه مصادف با هفتادمین سالگرد تولد «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا را به عنوان روز رای گیری تعیین کردند.
 
در رای گیری امروز یکشنبه هشت نامزد دیگر نیز حضور دارند ولی گفته می‌شود تنها گونزالس رقیب اصلی مادورو محسوب می‌شود.
 
مادورو پس از حضور در یکی از صندوق‌های رای در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت: کمپین انتخاباتی در ونزوئلا در فضایی مسالمت آمیز برگزار شد و حتی یک مورد خشونت نیز رخ نداد... هیچ کس نخواهد توانست به این جشن انتخابات خدشه ای وارد کند. احترام به تصمیم نهاد انتخابات (شورای انتخابات ملی) درباره نتایج رای گیری و به رسمیت شناختن آن ضروری است. نظام انتخابات ونزوئلا شفاف و مورد اطمینان است.
 
مادورو با اشاره به دخالت‌های احتمالی آمریکا در انتخابات ونزوئلا گفت: «آنها سعی کردند مردم ما را تحت سلطه خود درآورند، اما امروز ما ایستاده ایم و برای پیروزی در 28 جولای آماده‌ایم».
 
وی افزود که صلح و رشد اقتصادی را تضمین خواهد کرد و ونزوئلا را کمتر به درآمد نفت وابسته خواهد کرد. مادرو همچنین گفت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت می شناسد و از سایر نامزدها نیز خواست که علناً همین را اعلام کنند.
 
به نوشته آسوشیتدپرسریال گفته می‌شود چه رئیس جمهور آینده ونزوئلا، نیکلاس مادورو باشد چه گونزالس، انتخابات تاثیرات فزاینده‌ای در سراسر قاره آمریکا خواهد داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر