فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱؛ قابلیت جدید با طراحی بحث‌برانگیز

مایکروسافت در به‌روزرسانی اخیر، قابلیت دسترسی به فایل‌های گوشی از طریق فایل اکسپلورر را اضافه کرده است. اما در کنار این قابلیت جدید، تغییر طراحی فایل اکسپلورر و اضافه شدن حاشیه‌های مشکی با انتقاد کاربران روبرو شده است.

حاشیه‌های مشکی در فایل اکسپلورر ویندوز 11 که با انتقاد کاربران مواجه شده، به‌عقیده‌ی مایکروسافت یک قابلیت است.

به گزارش زومیت، یکی از تغییرات بیلد KB5040442 ویندوز 11، اضافه‌شدن مرزهای مشکی به دور پوشه‌ها و فایل‌های انتخاب‌شده در File Explorer است و برخی افراد آن را یک باگ می‌دانند؛ اما مایکروسافت نظر دیگری دارد.

بیلد KB5040442 به‌روزرسانی اجباری است که به‌عنوان بخشی از پچ جولای 2024 (تیر و مرداد 1403) به‌صورت خودکار روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 نصب می‌شود. مایکروسافت می‌گوید حاشیه‌های مشکی در فایل اکسپلورر نه یک باگ، بلکه قابلیتی برای افراد توان‌یاب است.

فایل اکسپلورر ویندوز 11؛ قابلیت جدید با طراحی بحث‌برانگیز

به‌گفته‌ی مایکروسافت،‌ اضافه‌شدن حاشیه‌های مشکی به بهتر دیده‌شدن فابل‌ها کمک می‌کند. این قابلیت در حالت تاریک وجود ندارد.

به‌نوشته‌ی Windows Latest، مشکل حاشیه‌های مشکی در فایل اکسپلورر این است که با استانداردهای طراحی ویندوز 11 مطابقت ندارد و وصله‌ای ناجور به‌نظر می‌رسد. قبلاً مایکروسافت از رنگ آبی تیره استفاده می‌کرد که به‌عقیده‌ی تعدادی از کاربران ایده‌ی بهتری بود.

برخی افراد استدلال می‌کنند که مایکروسافت می‌توانست از پس‌زمینه‌ی آبی ساده با متن سفید مانند فایل اکسپلورر در ویندوز XP و تم‌های کلاسیک استفاده کند. حاشیه‌های مشکی ظاهر خوبی ندارد و کاربران را آزرده‌خاطر کرده است.

شاید مایکروسافت در آینده با به‌روزرسانی بعدی، حاشیه‌های مشکی در فایل اکسپلورر را اختیاری کند یا به کاربران حق انتخاب بیشتری در این زمینه بدهد.

فایل اکسپلورر ویندوز 11؛ قابلیت جدید با طراحی بحث‌برانگیز

تغییر دیگر در فایل اکسپلورر به اپلیکیشن Phone Link مربوط می‌شود. فایل اکسپلورر اکنون به شما امکان می‌دهد تا به‌کمک Phone Link به تمام محتوا، فایل‌ها یا پوشه‌های موجود در گوشی خود ازطریق دسکتاپ دسترسی داشته باشید.

می‌توان بدون دانلود یا ذخیره‌کردن، محتوای روی گوشی را به‌طور مستقیم مشاهده کرد؛ اما درصورت تمایل می‌توانید فایل‌ها را بین دستگاه‌های خود کپی کنید.

گزینه‌ای برای حذف فایل‌های گوشی وجود دارد که در پوشه‌ی Recycle Bin روی گوشی ذخیره می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت دستی یا خودکار پاک کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر