زلنسکی: روسیه در یک هفته با ۷۰۰ بمب و ۱۰۰ پهپاد به اوکراین حمله کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروهای روسیه در یک هفته اخیر با ۷۰۰ بمب و بیش از ۱۰۰ پهپاد رزمی به اهدافی در خاک اوکراین حمله کردند.

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه با مطرح کردن حجم پرتعداد حملات هوایی روسیه، تقویت پدافند هوایی این کشور را خواستار شد.

به گزارش فارس؛ «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروهای روسیه در یک هفته اخیر با 700 بمب و بیش از 100 پهپاد رزمی به اهدافی در خاک اوکراین حمله کردند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین»، زلنسکی در این زمینه گفت:«مردم ما مستحق محافظت برابر حملات روسیه هستند. حفاظت برابر حملات روسیه با ارائه سامانه‌های پدافند هوایی امکان‌پذیر است.»

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد:«از همه کسانی که به ما در غلبه بر روسیه کمک می‌کنند، سپاسگزارم.»

جنگ اوکراین با روسیه کماکان ادامه دارد.روسیه و اوکراین در جنگ باهم به شدت به استفاده از پهپاد روی آورده‌اند. اوکراین با کمک پهپادهای اهدایی غرب مدتی است که حمله به عمق خاک روسیه را افزایش داده است.

همزمان با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، شرکت آمریکایی «بوئینگ» و شرکت «آنتونوف» اوکراین برای ساخت پهپادهای رزمی توافقنامه‌ امضا کرده‌اند.

وبگاه «بریکینگ دیفنس» نوشت که بوئینگ، غول هوافضای آمریکا اعلام کرده یادداشت تفاهمی در نمایشگاه هوایی فارنبرو رونمایی شد که طی آن قرار است  آموزش، پشتیبانی لجستیک و نگهداری پهپادهایی مانند اسکن ایگل اوکراین را به‌عنوان زمینه‌های بالقوه برای همکاری با شرکت آنتونوف فراهم ‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر