ایتالیا ، بزرگترین مصرف کننده آب معدنی در اروپا / چرا مردم آب شیر نمی خورند؟

بر این اساس، هر ایتالیایی به طور متوسط سالانه ۲۰۸ لیتر آب بسته‌بندی شده می‌نوشد.

 ایتالیا بزرگترین مصرف کننده آب بسته‌بندی شده در اروپا و پس از مکزیک، دومین مصرف کننده بزرگ آن در سراسر جهان است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، این در حالی است که نه تنها مصرف آب جاری در شبکه انتقال آب در اکثر خاک ایتالیا کاملا بی خطر است، بلکه از نظر کیفیت، این آب آشامیدنی پس از اتریش، سوئد، ایرلند و مجارستان در اروپا مقام پنجم را کسب کرده است.

اما مطابق یافته‌های شرکت تحقیقات بازار CSA Research نشان می‌دهد که تنها 29.2 درصد از مردم ایتالیا روزانه آب لوله‌کشی شده می‌نوشند و تقریباً نزدیک به نیمی از آنها (43.3 درصد) فقط آب بسته‌بندی شده می‌نوشند و مابقی هم از هر دو نوع آب استفاده می‌کنند.

بر این اساس، هر ایتالیایی به طور متوسط سالانه 208 لیتر آب بسته‌بندی شده می‌نوشد.

اما چرا ایتالیایی‌ها از نوشیدن آب لوله‌کشی شده متنفرند؟

تحقیقات CSA حاکیست که نزدیک به 29 درصد از افرادی که فقط آب بسته‌بندی شده می‌نوشند می‌گویند که طعم آب لوله‌کشی را دوست ندارند. چهل درصد آنها هم دلیل این کار خود را بی‌اعتمادی به آب لوله‌کشی شده عنوان کرده‌اند. 30 درصد آنها هم بر این باورند که در هر شرایطی آب بسته‌بندی شده کیفیت بالاتری دارد.

تحقیقات بازار شرکت GlobalData در سال 2022 نشان داد که پس از ایتالیا، آلمان با 167 لیتر سرانه در جایگاه دوم قرار دارد. پرتغال با 140 لیتر سرانه در جایگاه سوم است، سپس مجارستان با سرانه 138.8 لیتر و اسپانیا با سرانه 135.4 لیتر قرار دارد.

به طور کلی، نزدیک به نیمی از نوشیدنی‌های غیرالکلی مصرف شده در اتحادیه اروپا آب بسته‌بندی شده است.

در اتحادیه اروپا هر فرد به طور متوسط 36.1 کیلوگرم زباله حاصل از بسته‌بندی پلاستیکی تولید می‌کند که در مجموع به 16.13 میلیون تن بالغ می‌شود ولی فقط 6.56 میلیون تن آن بازیافت می‌شود.

به عنوان بخشی از توافق سبز در اتحادیه اروپا، 55 درصد از زباله‌های ناشی از بسته‌بندی پلاستیکی تا سال 2030 باید بازیافت شود.

دولت ایتالیا به عنوان گامی برای کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی، تغییر طعم آب لوله‌کشی و افزایش اعتماد مردم را به آن در دستور کار خود قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر