آیفون ۱۶ بدون هوش مصنوعی؛ اپل عرضه این قابلیت را به تأخیر انداخت

آیفون ۱۶ هنگام عرضه از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل بی‌بهره خواهد بود. مارک گرمن اعلام کرده که این قابلیت‌ها به iOS ۱۸.۱ منتقل شده‌اند و کاربران باید تا پاییز منتظر بمانند.

به‌گفته‌ی مارک گرمن، اپل انتشار قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا انتشار iOS 18.1 به تعویض می‌اندازد.

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان درباره‌ی اینکه هوش اپل (Apple Intelligence) با iOS 18.0 از راه می‌رسد یا نه، امروز مشخص شد که هوش مصنوعی اپل به این زودی‌ها به آیفون اضافه نمی‌شود. مارک گرمن از به‌تعویق‌افتادن قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت تا ماه اکتبر (مهر و آبان) و انتشار iOS 18.1 خبر داد.

به‌گزارش زومیت به نقل از بلومبرگ، گرمن باور دارد که اپل به‌طور رسمی انتشار هوش اپل را به iOS 18.1 موکول می‌کند. بتای توسعه‌دهنده‌ی این نسخه از iOS در همین هفته و با برخی از ویژگی‌ها هوش مصنوعی اپل منتشر می‌شود؛ اما برخی از قابلیت‌های مهم مانند نسخه‌ی جدید سیری احتمالاً تا بهار سال آتی به‌دست کاربران نمی‌رسند.

طبق این گزارش جدید، نه‌تنها قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی اپل با iOS 18.0 در‌دسترس قرار نمی‌گیرند؛ بلکه سری آیفون 16 هم تا چند هفته پس از عرضه از این قابلیت‌ها بی‌بهره خواهند ماند. انتظار می‌رفت هوش اپل به فروش مدل‌های آیفون 16 کمک شایانی کند.

گرمن می‌نویسد که اپل در تلاش بوده است توسعه‌ی iOS 18.0 را تا پایان جولای کامل کند و اکنون که انتشار قابلیت‌های هوش اپل تا iOS 18.1 به‌تعویق افتاده‌ است، این شرکت می‌تواند زمان بیشتری را صرف رفع اشکال و بهبود پایداری نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آیفون کند.

رفتار اپل درخصوص iOS 18.0 و بتای iOS 18.1 کمی تعجب‌آور است؛ چراکه این شرکت معمولاً‌ پیش از انتشار کامل نسخه‌‌های iOS، بتای نسخه‌ی بعدی را منتشر نمی‌کند. با‌این‌حال، این اتفاق پیش‌تر و با iPad OS 16 و Stage Manager رخ داده بود. در آن زمان، اپل اولین بتای iPad OS 16.1 را در آگوست 2022 (مرداد و تیر 1401) و پیش از انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 16 منتشر کرد.

درنهایت، باید دید اپل انتشار بتای جدید iOS 18.1 را چگونه پیش می‌برد. هنوز مشخص نیست که گزینه‌ی جدید برای دریافت بتای iOS 18.1 به تنظیمات اضافه می‌شود یا اپل به‌طور کامل برنامه‌ی بتای iOS 18.0 را به‌پایان می‌رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر