اردوغان: ترکیه ممکن است علیه اسرائیل وارد جنگ شود

اردوغان در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «هالک تی‌وی» با اشاره به جنگ اخیر اسرائیل علیه حماس در غزه گفت: «همان طور که ما به قره باغ و لیبی وارد شدیم همین کار را با آنها [رژیم اسرائیل] نیز خواهیم کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست. ما برای انجام چنین اقداماتی باید قدرتمند باشیم.»

رئیس جمهور ترکیه به اسرائیل هشدار داد ممکن است نیروهای نظامی کشورش را به سرزمین‌های اشغالی بفرستد.
 
به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای گفت نیروهای نظامی ترکیه همانطور که در گذشته به قره باغ و لیبی اعزام شدند ممکن است به سرزمین‌های اشغالی نیز وارد شوند.
 
اردوغان در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «هالک تی‌وی» با اشاره به جنگ اخیر اسرائیل علیه حماس در غزه گفت: «ما باید بسیار قدرتمند باشیم تا اسرائیل نتواند این کارها را علیه فلسطینی‌ها انجام دهد.»
 
او بیان کرد: «همان طور که ما به قره باغ و لیبی وارد شدیم همین کار را با آنها [رژیم اسرائیل] نیز خواهیم کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست. ما برای انجام چنین اقداماتی باید قدرتمند باشیم.»
 
طبق گزارش این کانال تلویزیونی اردوغان به این شکل بر آمادگی خود برای حمایت از فلسطین به هر طریق ممکن تاکید کرده است.
 
بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه پارلمان این کشور در نوامبر 2023 اقدام به تصویب تمدید یک ساله ماموریت نیروهای مسلح ترکیه در جمهوری آذربایجان که جزئی از مرکز نظارتی روسیه-ترکیه و مامور به نظارت بر آتش‌بس مربوط به جنگ قره‌باغ هستند کرد. این مرکز در ژانویه 2021 با هدف کنترل ترک مخاصمات در منطقه جنگ قره باغ تشکیل شد.
 
پارلمان ترکیه همچنین در نوامبر 2023 حکم نیروهای نظامی این کشور در لیبی را نیز 24 ماه دیگر تمدید کرد. این نظامیان نیز طبق توافق همکاری نظامی با جبهه موسوم به «دولت توافق ملی لیبی» در این کشور مانده‌اند.
 
به گفته اردوغان «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پیشنهاد آنکارا برای سخنرانی در پارلمان ترکیه در زمان سخنرانی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در 24 ژوئیه در کنگره آمریکا پاسخ نداد. رئیس جمهور ترکیه از محمود عباس خواست به خاطر پاسخ ندادن به این دعوت آنکارا عذرخواهی کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان