آلمان و آمریکا، مقصد صادرات محصولات جانبی خودروسازی ترکیه

فرانسه نیز با ۸ درصد افزایش واردات، بعد از آمریکا قرار گرفت. میزان واردات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه از سوی فرانسه طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن امسال به ۴۷۷ میلیون و ۹۳۷ هزار دلار افزایش یافت.

صادرات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه طی نیمه نخست امسال به 7 میلیارد و 240 میلیون و 821 هزار دلار رسید و آلمان و آمریکا در صدر مقاصد صادراتی این بخش قرار دارند.

به گزارش اناتولی، صادرات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال گذشته 7 میلیارد و 161 میلیون و 227 هزار دلار رقم خورد. این میزان طی نیمه اول امسال با 1.11 درصد افزایش به 7 میلیارد و 240 میلیون و 821 هزار دلار رسید.

طبق داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنایع خودروسازی اولوداغ، طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن امسال به بیش از 200 کشور، منطقه آزاد و منطقه خودمختار محصولات جانبی خودرو صادر شد. سهم این محصولات در کل میزان صادرات خودروی ترکیه طی این دوره 40.9 درصد ثبت شد.

بیشترین صادرات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه طی 6 ماه اول امسال با 1 میلیارد و 584 میلیون و 737 هزار دلار به آلمان انجام شد. این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافت.

آمریکا دومین کشوری است که بیشترین میزان صادرات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه به آن صورت گرفت. میزان صادرات این بخش به آمریکا با 18.4 درصد افزایش 491 میلیون و 74 هزار دلار رقم خورد.

فرانسه نیز با 8 درصد افزایش واردات، بعد از آمریکا قرار گرفت. میزان واردات محصولات جانبی صنعت خودروسازی ترکیه از سوی فرانسه طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن امسال به 477 میلیون و 937 هزار دلار افزایش یافت.

همچنین ایتالیا با 435 میلیون و 488 هزار دلار و روسیه نیز با 419 میلیون و 940 هزار دلار در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان