چرا بمب‌افکن B-۲۱ RAIDER تهدیدی جدی برای چین است؟(+ عکس)

بمب‌افکن B-۲۱ که برای مقابله با تجاوز چین طراحی شده است، با برد بیش از ۹۰۰۰ کیلومتر، اطلاعات را از پلتفرم‌هایی مانند F-۳۵ برای افزایش کارایی مأموریت خود ادغام می‌کند. توسعه این بمب‌افکن هشداری واضح به پکن در مورد تعهد آمریکا به ثبات منطقه‌ای است.

بمب‌افکن B-21 Raider یکی از مهم‌ترین تجهیزات نظامی آمریکا در مقابل تهدیدات و قدرت‌نمایی چین محسوب می‌شود. این بمب‌افکن، دارای پتانسیل ویژه‌ای برای نفوذ به سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته و حمل سلاح‌های هسته‌ای و متعارف به‌حساب می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، بمب‌افکن B-21 که برای مقابله با تجاوز چین طراحی شده است، با برد بیش از 9000 کیلومتر، اطلاعات را از پلتفرم‌هایی مانند F-35 برای افزایش کارایی مأموریت خود ادغام می‌کند. توسعه این بمب‌افکن هشداری واضح به پکن در مورد تعهد آمریکا به ثبات منطقه‌ای است.

چرا بمب‌افکن B-21 RAIDER تهدیدی جدی برای چین است؟/ عکس

چرا B-21 Raider بسیار مهم است؟

سال گذشته، یکی از سناتورهای کلیدی ایالات‌متحده که در کمیته خدمات مسلح سنا حضور دارد، سرانجام آنچه را که بسیاری از تحلیلگران دفاعی قبلاً در مورد آن حدس می‌زدند، بیان کرد. به گفته سناتور مایک راندز، بمب‌افکن جدید B-21 Raider در حال تولید است تا روزی چین را تحت تأثیر قرار دهد.

سناتور راندز اخیراً گفت که B-21، نقش مهمی در برابر چین ایفا خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که ارتش این کشور به تایوان حمله نخواهد کرد و یا متحدان ایالات‌متحده در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را به‌هیچ‌وجه تهدید نخواهد کرد.

چرا بمب‌افکن B-21 RAIDER تهدیدی جدی برای چین است؟/ عکس

انتظار می‌رود که B-21 موشک‌های هایپرسونیک و کلاهک هسته‌ای را حمل کند. برد این بمب‌افکن بیش از 9000 کیلومتر با حداکثر سرعت حدود 965 کیلومتر بر ساعت است. طراحان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که نگهداری از B-21 آسان است و می‌تواند برای مدت طولانی در هوا بماند، بنابراین بمب‌افکن‌های قدیمی‌تر در ناوگان نیروی هوایی ایالات‌متحده می‌توانند بازنشسته شوند.

B-21 دارایی قابل‌توجهی برای ارتش ایالات‌متحده خواهد بود. به گفته رهبران سیاسی و سازنده B-21، دشمن اصلی آمریکا چین خواهد بود. بنابراین، B-21 پکن را در معرض هشدار جدی قرار می‌دهد.

منبع: nationalinterest

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان