رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خبر داد

طرح برگزاری استانی انتخابات شوراها روی میز کمیسیون

مجلس قانون را اصلاح کرد تا شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره فعلی چهار ساله باشند. چراکه زمان لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم. فلذا در خرداد ماه سال آینده انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و دوره بعدی شوراها -به خاطر اینکه انتخاباتش همزمان با انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم برگزار شود-، سه ساله خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها و برگزاری این انتخابات به شکل استانی در کشور خبر داد.
 
محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد اما با توجه به حادثه ای که اتفاق افتاد و می‌بایست در اسرع وقت انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد فلذا قانون انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح داشت.
 
وی در ادامه اظهار کرد: مجلس قانون را اصلاح کرد تا شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره فعلی چهار ساله باشند. چراکه زمان لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم. فلذا در خرداد ماه سال آینده انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و دوره بعدی شوراها -به خاطر اینکه انتخاباتش همزمان با انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم برگزار شود-، سه ساله خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، تصریح کرد: در اسفند ماه 1406 انتخابات مجلس را خواهیم داشت، بلافاصله باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و انتخابات شوراها نیز باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و چون ممکن است فراهم کردن این بستر سخت باشد فلذا در کمیسیون شوراها پیشنهاداتی مطرح شده است از جمله اینکه انتخابات شوراها از حالت همزمانی در سراسر کشور خارج شده و به صورت استانی برگزار شود. این پیشنهاد می تواند مشکل را حل کند.
 
جوکار گفت: این طرح اکنون در مجلس مطرح است و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها باید در این زمینه تصمیم گرفته و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اصلاح کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان