اردوغان : ممکن است وارد فلسطین شویم مثل قبلا که وارد قره باغ و لیبی شدیم / جواب اسرائیل: تو مثل صدام هستی

وزارت خارجه ترکیه، در جواب اسرائیل و مقایسه اردوغان با صدام، نتانیاهو را با هیلتر مقایسه کرد.

اردوغان درباره احتمال دخالت نظامی ترکیه در موضوع اسرائیل - فلسطین صحبت کرد.

به گزارش عصرایران، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت ترکیه ممکن است وارد فلسطین شود همانطور که قبلاً وارد لیبی و قره باغ شده بود. او توضیح نداد که از چه نوع مداخله‌ای صحبت می‌کند. 

 اردوغان این موضوع را به هنگام سخنرانی در تمجید از صنعت دفاعی ترکیه مطرح کرد.
رئیس جمهوری ترکیه در نشست حزب حاکم "عدالت و توسعه" در زادگاهش شهر ریزه گفت: "ما باید بسیار قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این کارهای سخیف را با فلسطین انجام دهد. همانطور که وارد قره باغ و لیبی شدیم، ممکن است کاری مشابه انجام دهیم".
 
اردوغان در سخنرانی تلویزیونی افزود: "هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم این کار را انجام دهیم...باید قوی باشیم تا بتوانیم چنین گام هایی را برداریم."

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه

اردوغان

به نوشته خبرگزاری دولت ترکیه (اناتولی) اردوغان اضافه کرد: ما باید نیروهای خود را تقویت کنیم تا اسرائیل را از رفتارهایش درباره فلسطینی ها بازدارد.
وی افزود: "همانطور که وارد قره باغ و لیبی شدیم می توانیم همین کار را با آنها انجام دهیم. چیزی وجود ندارد که این را منع کند. ما فقط باید قوی باشیم تا دست به گام ها بزنیم.

 رویترز نوشت نمایندگان حزب "عدالت و توسعه" (حزب حاکم)، به تماس هایی که به دنبال جزئیات بیشتر در مورد اظهارات اردوغان بودند، پاسخ ندادند.  

اردوغان ظاهراً به اقدامات ترکیه در گذشته اشاره  کرد.

ترکیه در سال 2020 نیروهای ارتش خود را برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده   به لیبی اعزام کرد.

"عبدالحمید الدبیبه" نخست وزیر و رئیس دولت وحدت ملی در طرابلس، از حمایت ترکیه برخوردار است.

ترکیه هرگونه نقش مستقیم در عملیات نظامی آذربایجان در منطقه "قره باغ" را رد می کند اما سال گذشته اعلام کرد از"همه ابزار" از جمله توسعه و آموزش نظامی برای حمایت از متحد نزدیک خود (جمهوری اذربایجان) استفاده می کند.

 جمهوری آذربایجان با حمله نظامی به منطقه قره باغ توانست، دولت این منطقه را سرنگون و به 30 سال جدایی آن پایان دهد تا دوباره این منطقه به طور کامل تحت حاکمیت باکو قرار بگیرد. 

 

واکنش اسرائیل : مقایسه اردوغان و صدام

 

وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به سخنان اردوغان او را با صدام حسین مقایسه کرد و گفت: اردوغان در مسیر صدام حسین حرکت می کند و تهدید به حمله به اسرائیل می کند.
وی در توییتی اضافه کرد: اردوغان باید به یاد آورد چه اتفاقی آنجا رخ داد و چگونه به پایان رسید.
وزیر خارجه اسرائیل این توییت را با دو عکس اردوغان و صدام حسین در کنار هم منتشر کرد.

توییت وزیر خارجه اسرائیل  و تشبیه اردوغان به صدام

توییت وزیر خارجه اسرائیل  و مقایسه اردوغان و صدام

 

ترکیه : مقایسه نتانیاهو و هیتلر


وزارت خارجه ترکیه هم در واکنش، در بیانیه ای گفت سرنوشت نتانیاهو تفاوتی با نهایت هیلتر نخواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: پایان مرتکب نسل کشی، هیتلر چگونه بود؟ همین سرنوشت ، پایان مرتکب نسل کشی، نتانیاهو خواهد بود.

بیانیه اضافه کرد: انسانیت در کنار فلسطینی ها خواهد ایستاد. آنهایی که به دنبال هدف قرار دادن ملت فلسطین هستند نمی توانند آنها را مورد نسل کشی قرار دهند. همانطور که نازی های مرتکب جرایم جمعی، بازخواست شدند آنهایی که برای نسل کشی فلسطینی ها تلاش می کنند نیز بازخواست خواهند شد.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان