آیت‌الله مقتدایی:

۳۰ هزار مسجد کشور بدون روحانی است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه گفت: ۳۰ هزار مسجد کشور فاقد روحانی است که باید با توسعه حوزه‌های کشور و افزایش جذب طلبه این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله مرتضی مقتدایی، دوشنبه شب 29 اردیبهشت در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه‎های علمیه با آیت‎الله‌العظمی جعفر سبحانی، از مراجع تقلید، گفت: کمبود روحانی، یکی از بزرگترین مشکلات امروز جامعه است که با توجه به ظرفیت بالای مساجد بسیاری از آنها بدون روحانی است.

وی افزود: رهبری نیز از طرح توسعه حوزه‎ها حمایت کردند، ولی فرمودند که منابع مردمی را برای حل این مشکلات پیدا کنید که در این راستا، به سراغ تاسیس انجمن خیرین حوزه‌ساز رفتیم.

رئیس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‎های علمیه اظهارکرد: وقتی که طرح جذب حامیان توسعه حوزه‎های علمیه ارایه شد، خوشبختانه با استقبال غیرقابل تصوری از سوی خیران کشور مواجه شد که قرار شد در دو حوزه ساخت و ساز و تعمیر مدارس با حوزه همکاری کنند.

وی گفت: محدودیت در پذیرش طلاب یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه است که متاسفانه تعداد کثیری از جوانان علاقه‌مندان به حوزه هر سال در آزمون پذیرش شرکت می‎کنند و جای افسوس دارد که تعداد زیادی از آنها به دلیل محدودیت ظرفیت و فضای آموزشی نمی‎توانند در حوزه حضور یابند.

مقتدایی فرسودگی ساختمان بسیاری از مدارس علمیه را یکی از مشکلات این حوزه‎ها دانست و افزود: خیران حوزه‌ساز هر سال تقبل می‎کنند که بخشی از مراحل ساخت و ساز و تعمیر مساجد را به عهده بگیرند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این انجمن آن است که در این انجمن از کسی پولی گرفته نمی‎شود، زیرا بر اساس نیازی که داریم، مدارس را به خیرین معرفی می‎کنیم که در این زمینه هر کدام را که خواستند یا بسازند یا مرمت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان