تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از هفت رشته مسیرگشایی در تبریز

شماره روزنامه: ۶۰۶۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۸ ...

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری تبریز در سال جاری 300هزار میلیارد ریال است که 80درصد آن در بخش عمرانی و 20درصد در بخش جاری هزینه می‌شود، اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های مسیرگشایی و تقاطع‌های غیرهمسطح در مناطق پرتردد و بافت‌های فرسوده شهری، وضعیت ترافیکی این مناطق در حد قابل توجهی بهبود می‌یابد. شهردار تبریز گفت: طرح مسیرگشایی 435متری «شهید بی‌مثل»، خیابان شهید رنجبر (حکم‌آباد) را به خیابان فیضیه وصل می‌کند و موجب روان‌سازی ترافیک این منطقه می‌شود. هوشیار ادامه داد: مسیرگشایی و سنگفرش گوروانچی نیز با 80درصد پیشرفت از طرح‌های ترافیکی شهر است که عملیات تملک، مسیرگشایی، سنگفرش بخشی از مسیر، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی طول مسیر در حال اجرا است. وی یادآور شد: برای تملک و اجرای خیابان گوروانچی به طول 420متر و عرض 18متر 2هزار و 120میلیارد ریال هزینه می‌شود و با بهره‌برداری از آن، خیابان‌های شهید علیپور، قره‌باغی‌ها و امام خمینی (ره) به هم وصل خواهد شد.

شهردار تبریز گفت: مسیرگشایی شهید سعیدی با یک کیلومتر طول و 18متر عرض در سطح حوزه شهرداری منطقه7 در حال اجرا است و 117ملک واقع در این مسیر با صرف 63میلیارد ریال تملک قطعی و تخریب شده است. هوشیار افزود: این طرح، میدان میوه و تره‌بار تبریز را به 20متری خیابان امام در آخماقیه وصل می‌کند و با تکمیل آن، تردد شهروندان در این منطقه تسهیل می‌شود و ارزش‌ افزوده املاک واقع در مسیر افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اجرای همزمان پنج تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها از نیمه دوم سال گذشته بر اساس مطالعات و نیازسنجی آغاز شد و یکی از آنها (تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی) همزمان با عید غدیر به بهره‌برداری رسید.

شهردار تبریز گفت: عملیات عمرانی طرح تقاطع غیرهمسطح قراملک در 2جبهه شرقی و غربی در حال انجام است که نصب پایه‌ها و قطعات سگمنت (پیش ساخته) جبهه شرقی تکمیل و در جبهه غربی این پروژه نیز پایه‌های پل کار شده و قطعات سگمنت آن در حال نصب است. هوشیار با اشاره به پیشرفت 75درصدی این طرح ادامه داد: تاکنون 160قطعه از قطعات سگمنتال مورد نیاز برای نصب در عرشه تقاطع غیرهمسطح قراملک در محل کارگاه تولید و 120قطعه از قطعات مذکور نصب شده است. وی یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح قراملک در قالب پروژه‌های ترافیکی شهر به طول 530متر و عرض 24متر در بلوار کارگر در حال اجرا است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان