بیمار سرطانی نیازمند شیمی‌درمانی در کرمان پذیرش نشد؛ بیمارستان: تخت نداریم

این بیمار از شهرستان جیرفت با فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری خود را به شهر کرمان رسانده تا فرآیند شیمی درمانی را انجام دهد.

 بستگان یک بیمار 63 ساله سرطانی که نیازمند شیمی‌درمانی فوری است اعلام کردند در هماهنگی با پزشک معالج، این بیمار برای نوبت دوم شیمی‌درمانی به بیمارستان افضلی‌پور در شهر کرمان مراجعه کرد اما باوجود حال نامساعد وی، از صبح امروز(دوشنبه) تا لحظه انتشار این گزارش پذیرش نشده و بیمارستان تنها به یک جمله ساده بسنده می‌کند: تخت نداریم.
 
به گزارش ایرنا، این بیمار از شهرستان جیرفت با فاصله حدود 300 کیلومتری خود را به شهر کرمان رسانده تا فرآیند شیمی درمانی را انجام دهد.
 
همراه این بیمار که در تماس با خبرگزاری ایرنا خود را «ع.ک» معرفی کرد، توضیح داد: بیمار حال مساعدی ندارد و نیازمند شیمی‌درمانی است، براساس اعلام پزشک معالج برای نوبت دوم شیمی‌درمانی به بیمارستان افضلی پور فراخوان شده اما از ساعت هفت صبح امروز که در این بیمارستان هستیم، تا عصر امروز و این ساعت، می‌گویند جا ندارند.
 
وی افزود: تنها پاسخ بیمارستان این است «اگر تخت خالی شد تماس می گیریم»؛ و وقتی می پرسیم اگر تخت خالی نشد، چکار باید بکنیم، پاسخی ندارند.
 
تماس خبرنگار ایرنا برای گرفتن پاسخ مسئولان بیمارستان یا علوم پزشکی در این زمینه جریان دارد اما طی ماه های اخیر وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان افضلی پور به علت کمبود تخت و تراکم بیمار به حالت بحرانی تبدیل شده که نیازمند ورود مسئولان ملی و نیز مسئولان عالی استان کرمان است.
 

بیمارستان افضلی‌پور کرمان نیاز اضطراری دارد؛ به دادش برسید

 
گرچه تامین نشدن زیرساخت های اساسی و نیروی انسانی در این بیمارستان که قطب بیمارستانی مهم جنوب شرق کشور نیز به شمار می رود عامل بسیار مهمی در وضعیت کنونی این مرکز درمانی خوانده می شود اما برخی معتقدند به لحاظ مدیریتی نیز باید این بیمارستان حمایت شود.
 
تامین فوری نیروی انسانی، تزریق اعتبار برای ایجاد بخش و تعبیه تخت و کمک به حل اضطراری مشکلات زیرساختی این بیمارستان در بحث نگهداری و خدمات‌رسانی از جمله مهمترین الزامات و نیازمندی هاست که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بارها بر ضرورت فراهم آمدن آنها تاکید کرده اند.
 
در صورت نیاز ایرنا آمادگی دارد مشخصات این بیمار و همراهانش را در اختیار منابع بیمارستانی برای پیگیری، حل مشکل وی یا هر اقدام دیگر قرار دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان