فتح سینماهای جهان با ۲ شخصیت کمیک بوکی/ ددپول و ولورین تاختند

«ددپول و ولورین» با فروش ۲۰۵ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران خود، باوجود داشتن درجه R، هشتمین افتتاحیه پرفروش تاریخ سینما را رقم زد.

فتح سینماهای جهان با 2 شخصیت کمیک بوکی/ ددپول و ولورین تاختند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ددپول و ولورین»، یک ماجراجویی کمیک بوکی که 2 شخصیت محبوب مارول را با هم در یک قاب قرار داده است، گیشه سینماهای جهان را فتح کرد.

مهر نوشت:این دنباله ابرقهرمانی در سه روز افتتاحیه‌اش 205 میلیون دلار فروخت تا ‌عنوان هشتمین افتتاحیه برتر تمام دوران را مال خود کند و پیش از «پلنگ سیاه» سال 2018 با 202 میلیون دلار و پس از «دنیای ژوراسیک» سال 2015 با 208 میلیون دلار و «اوانگرزها» در سال 2012 با فروش 207 میلیون دلار قرار بگیرد.

این در حالی است که تنها 9 فیلم در تاریخ هالیوود در اولین تعطیلات آخر هفته خود از مرز 200 میلیون دلار عبور کرده‌اند.

به این ترتیب فروش بلیت‌ این فیلم از «ددپول» سال 2016 با فروش132 میلیون دلار پیشی گرفت تا رکورد بزرگترین افتتاحیه آخر هفته یک فیلم با درجه R را به ثبت برساند و «ددپول2» محصول 2018 را با فروش 125 میلیون دلاری که در جایگاه سومین فروش افتتاحیه بزرگ با رتبه R است، عقب براند.

اکنون این فیلم با فاصله زیادی موفق شده تا «درون بیرون 2» دنباله موفق انیمیشن پیکسار دیزنی را که کارش را با افتتاحیه 155 میلیون دلاری شروع و عنوان بزرگترین افتتاحیه سال را به نام خود کرده بود، جا بگذارد.

 

در سطح بین‌المللی، «ددپول و ولورین» موفق شد تا 233.3 میلیون دلار بفروشد و در مجموع کارش را با فروش 438 میلیون دلاری آغاز کند.

این فیلم که با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن ساخته شده تنها پس از سه روز اکران، عنوان ششمین پرفروش سال 2024 را کسب کرده است. دیزنی حدود 200 میلیون دلار برای تولید و تقریباً 100 میلیون دلار دیگر برای تبلیغ فیلم هزینه کرده است.

پیش‌بینی می‌شد که قسمت سوم «ددپول» که اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول و شخصیت‌های کتاب‌های مصور آن است که مجوز آن قبلا به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود، حدود 160 تا 170 میلیون دلار بفروشد. در این فیلم لوگان شخصیتی که هیو جکمن ایفاگر آن است، از دوران بازنشستگی بیرون آمده و به کارگردانی شاون لوی به «ددپول» پیوسته است. این فیلم تنها در روز جمعه 96 میلیون دلار فروخت که خیلی بالاتر از فروش بیشتر فیلم‌های سال 2024 در یک هفته افتتاحیه‌ آنها بود.

موفقیت «ددپول و ولورین» یک پیروزی ضروری برای مارول هم محسوب می‌شود. اگرچه این غول کمیک در طول 15 سال با 33 فیلم پرفروش‌ترین فیلم‌ها را روانه بازار کرده، اما فیلم‌های اخیر آن مانند «ابدی‌ها»، «مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا» و «مارول‌ها» ناموفق ظاهر شدند. گفته می‌شود بخشی از این مشکل این است که از زمان راه‌اندازی سرویس استریم دیزنی پلاس، بینندگان با اسپین‌آف‌ها، دنباله‌ها و سریال‌های تلویزیونی بی‌شماری مواجه شده اند و همین موجب شد تا باب ایگر، مدیرعامل دیزنی تصمیم بگیرد تا شمار فیلم‌های تولیدی را کاهش دهد.

«باربی» فیلم پرفروش سال پیش کارش را با فروش 155 میلیون دلاری شروع کرد و عنوان بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه سال را از آن خود کرد و «اوپنهایمر» در هفته افتتاحیه 80.5 میلیون دلار فروخت. «تاپ گان: ماوریک» هم در سه روز اول اکرانش در آمریکای شمالی حدود 124 میلیون دلار در گیشه فروش کرده بود.

22057

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان