بخشی از پل شناور عنافچه (خوزستان) زیر آب رفت/ گذر سخت ماشین ها از روی پل/ رئیس شورا: پل ناایمن است

دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون قرار گرفته است و روستاییان سال‌هاست که برای عبور از رودخانه و رسیدن به شهر ملاثانی از پل شناور ارتش استفاده می‌کنند.

رئیس شورای یکی از روستاهای دهستان عنافچه خوزستان گفت: پل شناور عنافچه از استحکام و ایمنی لازم برای تردد مردم برخوردار نیست و در حالی که بنا بر گفته نمایندگان مجلس اعتبار مورد نیاز برای اتمام عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی – عنافچه وجود دارد، اما هنوز خبری از بهره‌برداری پل ثابت نیست.

به گزارش فارس، دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون قرار گرفته است و روستاییان سال‌هاست که برای عبور از رودخانه و رسیدن به شهر ملاثانی از پل شناور ارتش استفاده می‌کنند. 

بخشی از پل شناور عنافچه (خوزستان) زیر آب رفت/ گذر سخت ماشین ها از روی پل/ رئیس شورا: پل ناایمن است

در حالی که عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی – عنافچه برای سهولت در تردد مردم حدود 4 سال پیش کلنگ زنی شد، اما این پروژه پس از گذشت این همه ساله تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هنوز هم تنها راه ارتباطی مردم همین پل شناور است که از ایمنی و استحکام لازم برخوردار نیست و هر وقت که آب رودخانه بالا می‌آید، بخش‌هایی از پل به زیر آب فرو می‌رود.

تردد 37 هزار روستایی همراه با رنج است
عبدالکریم شریفی رئیس شورای روستای شری‌مری دهستان عنافچه با بیان اینکه مردم عنافچه با مشکل جدی در تردد روبه‌رو هستند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عنافچه متشکل از 37 روستاست و حدود 37 هزار نفر جمعیت دارد و این افراد برای تردد به ملاثانی با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند. 

وی گفت: در حالی که سالیان زیادی است راه‌وشهرسازی بر روی پل عنافچه کار می‌کند اما هنوز این پل به بهره‌برداری نرسیده است. برخی از مردم این روستاها کارکنان دولت هستند که باید هر روز در محل کار خود حاضر شوند و مجبورند برای تردد از پل شناور که ایمنی لازم را ندارد استفاده کند.

غرق‌شدگی و آسیب جسمانی از عواقب بی‌توجهی به اتمام پل ثابت عنافچه
شریفی با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، ادامه داد: اگر مشکل این پل برطرف نشود، فرزندان دانش‌آموز ما نیز برای تحصیل مجبور هستند که با قایق از رودخانه عبور کنند و به شهر ملاثانی برسند که این مسئله امنیت و سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد. 

وی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته همین پل شناور نیز به دلیل مشکلات و شکستگی‌هایی که داشت جمع آوری شده و مردم برای تردد فقط باید از قایق استفاده می‌کردند و مشکلاتی نظر غرق‌شدگی و آسیب‌های جسمی، همچنین ایجاد مشکل و خرابی وسایل نقلیه مردم را تهدید می‌کرد. 

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی از سوی مسوولین برای حل این مشکل انجام شده است، گفت: مسوولین سابق وعده داده بودند که پل ثابت در تابستان سال گذشته افتتاح می‌شود اما این وعده تحقق پیدا نکرده است. پل شناور نیز همواره دچار مشکل می‌شود و عبور و مرور مردم خطرآفرین است. 

شریفی اظهار کرد: بر اساس گفته نمایندگان مجلس اعتبار مورد نیاز برای اتمام عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی – عنافچه وجود دارد و علاوه بر اعتبار استانی، اعتبار ملی نیز به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و ما انتظار داریم همت بیشتری از سوی مسوولین برای بهره‌برداری از پل ثابت انجام شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان