ترامپ خطاب به مسیحیان: پس از انتخاب من دیگر لازم نیست رای بدهید

ترامپ که به دلیل تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات سال ۲۰۲۰، که منجر به حمله مرگبار به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شد، بار‌ها توسط دموکرات‌ها به عنوان «تهدیدی علیه دموکراسی» معرفی شده است، معلوم نیست که از بیان این اظهارات خطاب به مسیحیان چه منظوری دارد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده، روز جمعه در اظهاراتی مبهم خطاب به هواداران مسیحی خود گفت که اگر در انتخابات پیش رو به او رای بدهند، چهار سال دیگر اصلا لازم نیست رای بدهند، چون «کار‌ها درست می‌شود».
 
به گزارش فرارو به نقل از رویترز، ترامپ که به دلیل تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات سال 2020، که منجر به حمله مرگبار به کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 شد، بار‌ها توسط دموکرات‌ها به عنوان «تهدیدی علیه دموکراسی» معرفی شده است، معلوم نیست که از بیان این اظهارات خطاب به مسیحیان چه منظوری دارد.
 
ترامپ طی مراسمی که یک گروه محافظه‌کار در وست پالم بیچ فلوریدا ترتیب داده بود، گفت: «من شما مسیحیان را دوست دارم. خودم یک مسیحی هستم. حتما بروید و رای بدهید. چهار سال دیگر لازم نیست رای بدهید، چون همه چیز را خیلی خوب درست خواهیم کرد.»
 
ترامپ دسامبر پارسال در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر در انتخابات 5 نوامبر پیروز شود، «دیکتاتور» می‌شود، اما «فقط در روز اول»، تا مرز جنوبی با مکزیک را ببندد و حفاری نفت را گسترش دهد. دموکرات‌ها به شدت علیه این اظهارات وی موضع گرفتند. ترامپ اکنون می‌گوید که شوخی کرده است.
 
ترامپ دومرتبه در جریان یک گردهمایی انجمن ملی تفنگ در ماه می‌امسال به کنایه درباره خدمت در مقام رئیس‌جمهوری به مدت بیش از دو دوره اشاره کرد. او فرانکلین روزولت را مثال زد که چهار دوره رئیس‌جمهوری شد، اما از زمان او قانون اساسی آمریکا تغییر یافت تا تصدی در این مقام به دو دوره محدود شود.
 
اگر ترامپ برای دومین بار به کاخ سفید برسد، تنها چهار سال دیگر می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهوری خدمت کند. بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، روسای جمهوری این کشور بیش از دو دوره متوالی یا غیرمتوالی نمی‌توانند خدمت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان