رکوردهای سنی عجیب و غریب در المپیک؛ از ۱۰ سالگی تا ۷۲ سالگی

المپیک تنها یک رقابت ورزشی نیست بلکه گاه صحنه رکوردهای عجیب و غریبی است. از جمله این رکوردها، می‌توان به جوان‌ترین و مسن‌ترین ورزشکارانی اشاره کرد که تاکنون در تاریخ المپیک شرکت کرده‌اند.

به بهانه قهرمانی یک اسکیت‌باز 13ساله در المپیک پاریس، جوان‌ترین و مسن‌ترین ورزشکاران تاریخ المپیک را مرور می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، کوکو یوشیزاوا، ورزشکار 14ساله ژاپنی، یکشنبه‌شب برنده فینال رشته «اسکیت‌برد خیابان» شد و مدال طلا را از آن خود کرد. به بهانه قهرمانی این دختر 14ساله در المپیک، جوان‌ترین و مسن‌ترین ورزشکاران تاریخ المپیک را مرور می‌کنیم.

اسکار سوان، پیرمرد رکوردها

مسن‌ترین ورزشکاری که در بازی‌های المپیک شرکت کرده، اسکار سوان، تیرانداز سوئدی است که برای اولین بار در سال 1908 در لندن در 60 سالگی حضور در المپیک را تجربه کرد. او در المپیک 1920 در  72سالگی به رقابت ادامه داد (او در پاریس 1924 نیز واجد شرایط بود اما به دلیل بیماری در این بازی‌ها شرکت نکرد). سوهن در صورت شرکت در این رویداد با 76 سال سن رکوردش را ارتقا می‌داد.

او در استکهلم 1912 نیز توانست با 64 سال سن مسن‌ترین ورزشکار قهرمان المپیک شود.

جوان‌ترین المپیکی تاریخ

این تفاوت سنی هم ترسناک است. جوان‌ترین ورزشکاری که در بازی‌های المپیک شرکت کرده، دیمیتاروس لوندراس یونانی است. این ژیمناست وقتی تنها 10 سال داشت ماجراجویی المپیکی‌اش را آغاز کرد. ژنگ هائوهائو با یازده‌سال سن در بازی‌های سال جاری بسیار نزدیک به شکستن این رکورد بود ولی نتوانست به آن برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان