برگزارکنندگان المپیک از مسیحیان به خاطر نمایش نقاشی جنجالی عذرخواهی کردند

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس به دلیل نمایش یک نقاشی که به عنوان توهین به مسیحیت تلقی شده بود، از کاتولیک‌ها و دیگر فرقه‌های مسیحی عذرخواهی کرد.

 بعد از اتفاقاتی که به واسطه نمایش یک نقاشی در مراسم افتتاحیه رخ داد، برگزار کنندگان المپیک رسما از مسیحیان عذرخواهی کردند.

به گزارش "ورزش سه"، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس از کاتولیک‌ها و دیگر فرقه‌های مسیحی عذرخواهی کردند که در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک به‌خاطر نقاشی مبتذل که شبیه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی «شام آخر» بود، خشمگین شدند.

کلیسای کاتولیک در فرانسه "صحنه‌های تمسخر و تمسخر مسیحیت" را محکوم کرد. همچنین چارلز شیلون، بالاترین مقام کاتولیک در مالت و رئیس دفتر اعتقادی واتیکان، گفت که با سفیر فرانسه در مالت تماس گرفت تا در مورد این توهین شکایت کند.

آن دکا، سخنگوی بازی‌های پاریس 2024 در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مسلماً هیچ قصدی برای بی‌احترامی به هیچ جامعه مذهبی وجود نداشت. مراسم افتتاحیه تلاش کرد تا ارزش‌های مدرن را جشن بگیرد. ما معتقدیم که این آرزو برآورده شده است و اگر مردم احساس ناراحتی می‌کنند، ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان