ادعای سناتور آمریکایی: سنا هفته گذشته گزارشی بهت‌آور درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران دریافت کرد

سناتور تندروی آمریکایی لیندسی گراهام امروز یکشنبه مدعی شد «شکست بزرگ» رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و معاون او کامالا هریس در کنترل ایران، می‌تواند در چند ماه باقیمانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده باعث تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران شود.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا لیندسی گراهام در ادعایی جدید علیه ایران گفت که تهران ممکن است در ماه‌های باقیمانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، به سرعت به سمت سلاح هسته‌ای پیش برود.

به گزارش فارس؛ سناتور تندروی آمریکایی لیندسی گراهام امروز یکشنبه مدعی شد «شکست بزرگ» رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و معاون او کامالا هریس در کنترل ایران، می‌تواند در چند ماه باقیمانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده باعث تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران شود. 

ادعاهای گراهام در شرایطی مطرح شده که با انصراف بایدن، هریس قرار است در انتخابات نوامبر آمریکا جانشین او و نامزد حزب دموکرات شود.

این سناتور جمهوری‌خواه در برنامه شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد که سنا هفته گذشته گزارشی «بهت‌آور» درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران از مدیر اطلاعات ملی آمریکا دریافت کرد. 

گراهام افزود «آنچه من را بیش از هر چیزی نگران می‌کند، با سرعت پیش رفتن به سوی سلاح هسته‌ای است. بسیار نگرانم که نه تنها جبهه دومی [در جنگ اسرائیل] باز شود، بلکه می‌توانند از این سه یا چهار ماه قبل از انتخابات ما برای حرکت سریع به سوی سلاح هسته‌ای استفاده کنند؛ و ما باید به آن‌ها اخطار بدهیم. این نمی‌تواند اتفاق بیفتد». 

اوایل این ماه هم وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن ادعاهایی را درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح کرد و گفت که برجام «زمان گریز هسته‌ای» ایران را به حدود یک سال رسانده بود، اما این زمان اکنون به دو تا سه هفته رسیده است. 

اما در حالی که بلینکن خروج آمریکا از برجام را مقصر دانسته بود، گراهام، بایدن و هریس را مقصر خواند و گفت که آن‌ها ایران را توانمند کرده‌اند و اسرائیل بهای آن را می‌پردازد.

او همچنین با اشاره به حمله اخیر به «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان که اسرائیل مدعی است توسط حزب‌الله انجام شد، ادعا کرد که اگر ایران به خاطر حملات «نیابتی‌هایش» پاسخگو قرار داده نشود، حملات ادامه خواهد یافت. 

این سناتور جنگ‌طلب آمریکایی در گزافه‌گویی جدید خود علیه ایران گفت که «تا زمانی که ایرانی‌ها باور نکنند که مورد حمله قرار خواهند گرفت، که شروع به قرار دادن پالایشگاه‌های نفت آن‌ها در فهرست هدف می‌کنیم، از این (حملات) بیشتر دریافت خواهیم کرد».  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان