اخراج روزنامه‌نگاران روسی از المپیک پاریس؛ اقدامی سیاسی در سایه جنگ اوکراین

در اقدامی که به نظر می‌رسد ریشه در تنش‌های سیاسی داشته باشد، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس، کارت اعتبارنامه چهار روزنامه‌نگار روسی را باطل کرده و آن‌ها را از ادامه حضور در این رویداد ورزشی منع کرده است.

 چهار روزنامه‌نگار روسی که در مراسم افتتاحیه و دو روز نخست المپیک حاضر بودند، با تصمیم میزبان از مسابقات اخراج شدند.

به گزارش "ورزش سه"، خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس آیدی‌کارت چهار روزنامه‌نگار این کشور را که در سی و سومین دوره المپیک شرکت کرده بودند، پس گرفت.

این خبرنگاران در مراسم افتتاحیه و مسابقات دو روز نخست شرکت کردند، اما کمیته سازماندهی پاریس 2024 با تصمیم مقامات فرانسوی این اقدام را انجام داد. 

کمیته بین‌المللی المپیک هم در این خصوص توضیحی ارائه نداده است.

تاس تأیید کرد که یکی از روزنامه‌نگارانی که کارت اعتبارنامه او پس گرفته شده است، آرتیوم کوزنتسوف، هفتمین بازی‌های المپیک خود را پوشش می‌دهد. یکی از روزنامه‌نگارانی که اعتبار خود را از دست داد و ترجیح داد ناشناس بماند، گفت: "کمیته سازماندهی گفت که این تصمیم مقامات فرانسوی است."

تنها 15 ورزشکار روسی مجاز به شرکت در بازی‌های المپیک با وضعیت بی‌طرف شدند، زیرا اکثر فدراسیون‌های ورزشی روس‌ها را به دلیل جنگ در اوکراین محروم کردند.

روسیه از مراسم افتتاحیه این بازی‌ها هم انتقاد کرده و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص به تاس گفت: «احترام به حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی بیان برای امانوئل، رئیس‌جمهور فرانسه کلماتی پوچ هستند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان