باکو ادعای اردوغان درباره دخالت نظامی ترکیه در جنگ قره‌باغ را رد کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به طور رسمی ادعای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مبنی بر مشارکت نظامی ترکیه در جنگ قره‌باغ را تکذیب کرد.

یک منبع عالی‌رتبه در وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت که ترکیه در جنگ قره‌باغ صرفا حمایت سیاسی از باکو انجام داده بود و هیچ مشارکتی در نبرد نداشت.

به گزارش فارس، در پی سخنان روز گذشته رجب طیب اردوغان؛ در خصوص مشارکت ترکیه برای آزادی اراضی جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر قره‌باغ، یک منبع عالی‌رتبه نظامی در باکو این سخنان را بدون اشاره به اردوغان، رد کرد.

به نوشته کانال خبری «اخبار نظامی آذربایجان»، این منبع گفت: «اظهارات در مورد مشارکت نیروی نظامی هر کشوری در نبرد برای بازگردانی تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان هیچ مبنایی ندارد».

اردوغان روز گذشته با تهدید رژیم اسرائیل برای مداخله نظامی گفته بود: «همانطور که وارد قره باغ شدیم، همانطور که وارد لیبی شدیم ممکن است همین کار را با آن‌ها کنیم. هیچ چیزی نیست که نتوانیم انجام دهیم. فقط باید قوی باشیم».

منبع نظامی عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان در ادامه سخنان خود گفت: «ترکیه و پاکستان در جنگ 44 روزه از آذربایجان حمایت سیاسی کردند».

او افزود: «در همین راستا، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بارها در سخنرانی‌های خود از رهبری ترکیه و پاکستان قدردانی کرده است».

این مقام نظامی در ادامه گفت: «در طول جنگ 44 روزه نزدیک به 3000 نفر از نیروهای مسلح آذربایجان به شهادت رسیدند، فقط در یک روز در عملیات ضد تروریستی 204 نفر به شهادت رسیدند و همچنین تعداد زیادی از مردم به مقام جانبازی  رسیدند».

او تأکید کرد: «نیروهای مسلح هیچ کشور دیگری در نبردهای بازگردانی تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان شرکت نداشتند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان