گواردیولا: بازیکنان من می‌میرند! انتقاد شدید سرمربی سیتی از برنامه فشرده بازی‌ها

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، به شدت از برنامه فشرده بازی‌ها انتقاد کرد و هشدار داد که اگر تغییری در این شرایط ایجاد نشود، بازیکنان به دلیل خستگی بیش از حد آسیب خواهند دید. او معتقد است که مسئولان فیفا، یوفا و لیگ برتر باید برای حفظ سلامت بازیکنان اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، به شدت از مسئولان فیفا و لیگ برتر انگلیس به دلیل شرایط سخت بازیکنانش انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان لیگ برتر انگلیس برای تور پیش‌فصل خود با ترکیب ضعیفی به آمریکا سفر کرده است، چرا که بسیاری از بازیکنان اصلی تیم که در مسابقات ملی تابستانی شرکت کرده‌اند، هنوز به تیم ملحق نشده‌اند.

گواردیولا با توجه به تعداد کم بازیکنان اصلی در اختیار خود، اذعان کرد که سیتیزن‌ها نمی‌توانند برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در فصل 25-2024 به طور کامل آماده شوند. سرمربی کاتالان حتی به مسئولان فیفا، یوفا و لیگ برتر به دلیل برنامه‌ریزی مسابقات انتقاد کرد و مدعی شد که اگر بازیکنان به بازی‌های زیاد در طول سال ادامه دهند، خواهند مرد.

گواردیولا در صحبت‌های خود با خبرنگاران گفت: «ما دیر به آمادگی کامل خواهیم رسید، نه تنها برای بازی مقابل منچستریونایتد در جام خیریه، بلکه مقابل چلسی و ایپسویچ هم همینطور. ما دیر آماده می‌شویم. باید تلاش کنیم تا امتیاز کمی از دست بدهیم و به خوبی رقابت کنیم. ما بازیکن نداریم زیرا آن‌ها باید استراحت کنند.

اگر مدیران بزرگ و تمام نهادهایی مانند فیفا، یوفا و لیگ برتر به بازیکنان فکر نکنند، پس مربیان باید به آن‌ها فکر کنند، در غیر این صورت آن‌ها خواهند مرد. این خیلی زیاد است. به همین دلیل سه یا چهار هفته استراحت ضروری است، اما رقابت‌ها وجود دارد و شما باید خود را وفق دهید.»

او افزود: «هیچ راه حلی وجود ندارد، هیچ راه حلی پیدا نخواهد شد زیرا هیچ قصدی برای یافتن راه حل وجود ندارد. باشگاه‌ها باید برای نشان دادن برند خود در سراسر جهان سفر کنند تا قاره‌ها و مکان‌های دیگر بازیکنان ما را ببینند و ما باید خود را وفق دهیم.

ما دوست داشتیم آماده‌سازی مناسبی داشته باشیم اما غیرممکن است زیرا تیم‌های ملی سزاوار بازی هستند و هر نهادی مانند فیفا و یوفا و مسابقات محلی می‌خواهند از محصول خود دفاع کنند و بازی برگزار کنند. ما وقتی همه بازیکنان برمی‌گردند، یک تیم خوب خواهیم داشت. ما سه، چهار یا پنج بازیکن جوان جالب توجه داریم که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. ما کاری را انجام خواهیم داد که در فصل‌های گذشته انجام داده‌ایم، زمانی که با تقویم مشابه امسال موفقیت کسب کرده‌ایم.»

پس از دو شکست متوالی مقابل سلتیک و میلان، تیم گواردیولا روز سه‌شنبه در ورزشگاه کمپینگ ورلد در اورلاندو، فلوریدا به مصاف بارسلونا خواهد رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان