کشف یک مولکول جدید در فضا

گروه پژوهشی برای اینکه بداند باید به دنبال چه مولکولی بگردد، به‌تازگی شروع به استفاده از یادگیری ماشین کرده است. در سال ۲۰۲۳ میلادی، یکی از مدل‌های یادگیری ماشین به پژوهشگران پیشنهاد کرد به دنبال مولکولی به نام ۲-متوکسی اتانول باشند.

محققان یک مولکول جدید در فضا کشف کردند؛ چنین اکتشافاتی به آنان کمک می‌کند تا پیشرفت پیچیدگی مولکولی در فضا طی شکل‌گیری ستاره‌ها را بهتر بفهمند.
 
به گزارش ایرنا از وبگاه بیگ ثینک، پژوهش جدید گروه پروفسور برِت مَک‌گوایر (Brett McGuire)، استاد دانشگاه اِم‌آی‌تی در آمریکا، وجود یک مولکول ناشناخته در فضا را آشکار کرده است.
 
این پژوهش در مجله اخترفیزیک Astrophysical Journal Letters منتشر شد.
 
این گروه پژوهشی برای دستیابی به این کشف هیجان‌انگیز، تلاش کرد بفهمد چه مولکول‌هایی در مناطقی از فضا که در نهایت ستاره‌ها و منظومه‌های خورشیدی شکل می‌گیرند، وجود دارد. این امر این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا چگونگی تکامل شیمی در کنار فرآیند تشکیل ستاره و سیاره را با هم ترکیب کنند.
 
پژوهشگران توضیح می‌دهند: برای شناسایی مولکول‌های جدید در فضا، ابتدا باید تصوری از مولکولی داشته باشیم که می‌خواهیم به دنبال آن بگردیم، سپس می‌توانیم طیف آن را در آزمایشگاه روی زمین ثبت کنیم و در نهایت با استفاده از تلسکوپ به دنبال آن طیف در فضا بگردیم.
 
گروه پژوهشی برای اینکه بداند باید به دنبال چه مولکولی بگردد، به‌تازگی شروع به استفاده از یادگیری ماشین کرده است. در سال 2023 میلادی، یکی از مدل‌های یادگیری ماشین به پژوهشگران پیشنهاد کرد به دنبال مولکولی به نام 2-متوکسی اتانول باشند.
 
یادگیری ماشین مطالعه الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری مورد استفاده سیستم‌های رایانه‌ای است که به‌جای استفاده از دستورالعمل‌های واضح، از الگوها و استنباط برای انجام وظایف استفاده می‌کنند.
 
پژوهشگران با استفاده از آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما (آلما، تلسکوپی پیشرفته در شیلی برای بررسی نور ساطع‌شده از برخی اشیای سرد در جهان) این مولکول را در منطقه ستاره‌ساز اِن‌جی‌سی 6334 آی (NGC 6334I) یافتند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان