گزارش اختصاصی عصر ایران از فوتسال زنان

چرا کسی به فکر دختران شجاع و قهرمان ایران نیست / آرزوهای بزرگ دارند اما حتی صدا و سیما مسابقاتشان را زنده پخش نمی‌کند (فیلم)

بچه‌های تیم می‌گویند کل خرج این تیم در شش ماه فقط ۱۵ میلیارد تومان است. خیلی از انها شغل دیگری هم ندارند و خرج لباس و ورزششان را هم با همین قراردادهای تیم می‌دهند.

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی ، حسن ظهوری و حسن حسینی __ تیم فوتسال بانوان ایران سال 1379 تشکیل شد و توانست دو بار قهرمان آسیا شود. یعنی همان دو باری که این مسابقات برای زنان در سال‌های 2015 و 2018 برگزار شد. یک‌بار در مالزی و بار دیگر در تایلند آن‌ها روی سکوی قهرمانی رفتند. این تیم در آخرین مسابقه قهرمانی آسیایی 5 گل به تیم فوتسال زنان ژاپن زد. دخترهای فوتسالی یک بار هم نایب‌قهرمان مسابقات داخل سالن آسیا شده‌اند.

گزارش را این‌جا ببینید

حالا تیم زنان فوتسال ایران عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا را دارد. فرزانه توسلی افتخار دروازه‌بانی برتر آسیا را به دست آورده. گرچه در تورنمنتی که گذشت، نتوانستند آنطور که باید ظاهر شوند، اما پیش از این وقتی ما با مربی‌شان حرف زدیم، او به آینده آنها امیدوار بود. هنوز در مسابقات المپیک در اذرماه و مسابقات قهرمانی آسیا فرصت هست تا این دخترها بتوانند بار دیگر قهرمان شوند. 

وقتی تیم در اردو بود ما برای صحبت با آنها رفتیم. آنها به موفقیت‌های بزرگ فکر می‌کنند و برای آن تمرین می‌کنند، گرچه آنها مشکلاتی هم دارند. بچه‌هایی که به این اردوها می‌آیند از لیگ برتر انتخاب می‌شوند. لیگی که تقریبا هر سال برگزار می‌شود و بازیکنان افتخارآفرینی در آن شناسایی می‌شوند. اما جالب است اگر بدانید خیلی از تیم‌های لیگ برتر فوتسال زنان فقط دو هفته قبل از مسابقات تشکیل می‌شوند!

این دخترها گاهی حتی فرصت تمرین کافی را در لیگ نداشته‌اند. بسیاری از تیم‌های بزرگ فوتسال در ایران تیم بانوان ندارند و این می‌تواند بر کیفیت لیگ و البته تیم ملی فوتسال زنان اثر داشت باشد.  این دخترها نه تنها تعداد تیم کمتری دارند، بلکه مبلغ قراردادشان هم از اقایان کمتر است.

پولی که باسابقه‌ترین این دخترها برای یک فصل بازی می‌گیرد هنوز به یک میلیارد تومان نرسیده اما آقایان گاهی تا صد میلیارد تومان هم قرارداد می‌بندند. بچه‌های تیم می‌گویند کل خرج این تیم در شش ماه فقط 15 میلیارد تومان است. خیلی از انها شغل دیگری هم ندارند و خرج لباس و ورزششان را هم با همین قراردادهای تیم می‌دهند.

حالا مدیر تیم فوتسال بانوان به دنبال این است که مبلغ قرارداد دخترها هم زیاد شود. اما قبل از آن باید مشکل دیگری حل شود. بازی‌ این دخترها از تلویزیون کشورشان پخش مستقیم ندارد و این امکان جذب اسپانسر را کم می‌کند. با همه مشکلات، بازیکنان تا حالا با همدلی کنار همدیگر بودند تا بتوانند باز هم برای بار سوم قهرمان اسیا شوند اما این روزها اخبار خوبی از تیم فوتسال زنان به گوش نمی‌رسد. بعد از شکست آنها در تورنمنت چین، خبرهایی درباره اعتصاب بعضی بازیکنان تیم و ایجاد مشکل بین آنها و مربی به گوش رسید.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار است تشکیل جلسه بدهد و احتمالا در آن جلسه به مساله پیش آمده در تیم فوتسال زنان رسیدگی خواهد کرد. اما نکته مهم این است که دختران فوتسالی حالا به مسابقات پیش رو فکر می‌کنند و می‌خواهند افتخارات بزرگی بیافرینند. ای کاش مسوولان مربوط هر چه زودتر برای حل مشکلات و ایجاد آشتی در تیم پا پیش بگذارد تا بار دیگر همدلی به جمع دخترها برگردد. همان همدلی که باعث شد وقتی مربی در تورنمنتی که گذشت، تصمیم گرفت کاپیتان را نیمکت‌نشین کند، هیچ کس بازوبند او را بر بازو نبست تا همچنان فرزانه کاپیتان بماند، حتی از روی نیمکت. همان هم‌تیمی‌هایی که وقتی مادرش را از دست داد تیم را برایش به جایی برای ارامش تبدیل کردند. این گزارش را در این باره ببینید. 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر