ایران: هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا نداریم

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: «ایران هیچ هدفی و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد. بخش عمده‌ای از این اتهامات، در چارچوب عملیات روانی برای تحرک‌بخشی کاذب به کمپین‌های انتخاباتی است.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که تهران هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا ندارد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون هدف جمهوری اسلامی ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات 2024 بیان کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: «ایران هیچ هدفی و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد. بخش عمده‌ای از این اتهامات، در چارچوب عملیات روانی برای تحرک‌بخشی کاذب به کمپین‌های انتخاباتی است.»

به گزارش ایرنا، «جو بایدن» 81 ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در 21 جولای 2024 برابر با 31 تیرماه 1403 از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

این درحالی است که کامالا هریس هنوز از سوی حزب دموکرات به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب در کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا معرفی نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات 2024 نیز 13 جولای 2024 برابر با 23 تیرماه 1403 هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.ترامپ از این تیراندازی جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پی برخی گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: این اتهامات بی اساس و مغرضانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ تصریح کرد: «این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است. از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که بخاطر صدور دستور ترور سردار (قاسم) سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.»

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز سه‌شنبه بود مدعی شده بود مقامات اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشن این کشور را کشف کرده‌اند.

این رسانه آمریکایی در عین حال در گزارش خود آورده بود که هیچ ارتباطی با تلاش برای ترور او توسط «توماس متیو کروکس» در جریان تجمع پنسیلوانیا ندارد. بر اساس ادعای سی‌ان‌ان، اطلاعات به دست آمده از منبعی انسانی باعث شده است تا مقامات طی هفته‌های اخیر شرایط امنیتی پیرامون ترامپ را افزایش دهند.

 ترامپ با انتشار ویدئویی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل که در آن وی ادعا می کند ایران او را به ترور تهدید کرده است ،گفت که اگر چنین اتفاقی برای وی رخ دهد، می خواهد ایران نابود شود.

ترامپ در یک پیام در رسانه های اجتماعی نوشت:اگر آنها «ترامپ را ترور کنند» که همیشه یک احتمال است، امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند. اگر چنین این اتفاقی رخ ندهد، رهبران آمریکا ترسوهای "بی اراده" در نظر گرفته خواهند شد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه 5 نوامبر 2024 (15 آبان ماه 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر