طلای المپیک پاریس بر گردن جودوکای مسلمان قزاقستان با پنج فرزند

یلدوس اسمتوف، جودوکار مسلمان قزاقستانی، با کسب مدال طلای المپیک پاریس به آرزوی دیرین خود رسید. او که از ۱۶ سالگی وارد دنیای جودو شده است، حالا در ۳۱ سالگی به اوج افتخار رسیده و به خانواده‌اش هدیه‌ای ارزشمند تقدیم کرده است.

جودوکا مسلمان قزاقستان پس از کسب مدال طلای المپیک پاریس گفت: من پنج فرزند دارم که حالا میتوانند به من افتخار کنند، بنابراین فکر میکنم یک طلا در ورزش و همچنین یک خانواده طلایی دارم.

به گزارش فارس، «یلدوس اسمتوف» برای اولین بار به تور جهانی جودو آمد و در جام جهانی ورشو شرکت کرد، همان طور که در آن زمان او تنها 16 سال داشت، 15 سال بعد و در سن 31 سالگی هنوز روی تاتامی است.او‌حالا قهرمان المپیک پاریس شده است. وی کمتر از سه مدال المپیک را داشت و حالا به رویای خود جامه عمل پوشانده و طلای پاریس را به نقره المپیک 2016 و برنز المپیک 2021 اضافه کرده است.

وی در گفت و گو با رسانه های خارجی و در واکنش به این سوال که چگونه یک ورزشکار میتواند چنین صبری داشته باشد؟ چگونه یک نفر میتواند سال به سال به چنین سطح بالایی برسد و آن فن ها را در مسابقات اجرا کند، گفت: من بعد از مسابقه تمام وقتم را با خانواده ام میگذرانم و به ورزش فکر  نمیکنم. من همچنین مراقب آسیب های بزرگتر هستم. من تا زمانی که به طور کامل پس از مصدومیت، بهبود پیدا نکنم هرگز به مسابقه برنمیگردم. استراحت کافی و طولانی در یک رشته حرفه ای و سنگین همیشه نیاز است.

وی در ادامه افزود: من تمام تمریناتم را در باشگاه جودو جنیس در «کاراگاندی»با مربی شخصی ام انجام میدهم. او از دوران کودکی مربی من بوده است. مربی من برای من در هر جنبه ای از جودو برنامه ریزی میکند، برای حمایتی که دریافت میکنم، همه چیز از طریق دولت و فدراسیون انجام می شود اما باشگاه«جنیس» نیز کمک زیادی میکند.

قهرمان قزاقستانی المپیک پاریس در ادامه خاطرنشان کرد:  من برای رسیدن به این مدال مدت زیادی را تلاش کردم، دور از خانواده جوانم بودم و گاهی که واقعا میخواستم آنها را ببینم،نمیتوانستم. مصدومیت هایی هم داشتم که در طول مدتی که تمرین میکردم باید آنها را مدیریت میکردم.من پنج فرزند دارم که حالا میتوانند به من افتخار کنند، بنابراین فکر میکنم یک طلا در ورزش و همچنین یک خانواده طلایی دارم. این مدال طلا نه تنها اولین مدال برای کشور قراقستان است، بلکه اولین مدال طلای  المپیک در جودو برای تمام کشورهای آسیایی مرکزی است. روز اول بازی های پاریس مدال طلای من برای فزاقستان و در روز دوم «دیورا»طلای دوم را برای ازبکستان به ارمغان آورد.این اتفاقات یک بازی باورنکردنی برای آسیایی مرکزی است.

وی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد:مسائل و موضوعات زیادی برای هضم کردن و فکر کردن وجود دارد. من هنوز تصمیم نگرفته ام که در مرحله بعد چه کار کنم.بنابراین در حال حاضر فقط از این مدال لذت میبرم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر