جنجال مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ادامه دارد؛ ترامپ به جمع منتقدان پیوست

پس از انتقادات گسترده به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس به دلیل توهین به مقدسات مسیحی، دونالد ترامپ نیز به جمع منتقدان پیوست و این مراسم را شرم‌آور خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله تند به برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس، آن را شرم‌آور خواند!

ترامپ درباره این مراسم گفت: آدم خیلی روشنفکری هستم اما تصور می‌کنم کاری که آنها (فرانسوی‌ها) کردند، شرم‌آور بود!

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر در جریان المپیک بعدی رئیس جمهور باشد، تا حدی روی برگزارکنندگان المپیک نفوذ دارد که دیگر شاهد توهین به مسیحیان نباشیم؟»، گفت: دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد و نخواهیم دید که تابلوی شام آخر به این شکل به نمایش گذاشته شود!

بخشی از مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک که 26 جولای برگزار شد، شامل تقلیدی مضحک و تحریک‌آمیز از تابلوی معروف «شام آخر» اثر لئوناردو داوینچی، هنرمند ایتالیایی بود. این اثر هنری نشانگر صحنه‌هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر حضرت عیسی مسیح (ع) براساس توصیف انجیل، است.

انتشار بخش‌هایی از این مراسم که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، موج انتقادات را به‌همراه داشت.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای آغاز شده است تا 11 آگوست ادامه خواهد داشت. صرف نظر از مراسم افتتاحیه و بازتاب منفی آن، نحوه میزبانی فرانسوی‌ها از تیم‌ها و کاروان‌ها و همچنین سایر میهمانان خارجی از جمله خبرنگاران، سوژه داغ انتقادات بوده است.

کاروان انگلیس در این دوره از بازی‌ها با انتقاد از مواد غذایی که برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است، سالن‌های غذاخوری المپیک پاریس را تحریم کرد. همچنین فاصله دور برخی سالن‌های برگزاری مسابقات از دهکده المپیک نیز از دیگر انتقادات وارد شده به کمیته برگزاری این رقابت‌هاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر