ثبت‌نام اربعین اتباع خارجی؛ الزامی بودن بیمه و هزینه‌های جدید

سازمان ملی مهاجرت با تاکید بر الزامی بودن بیمه برای همه زائران خارجی، هزینه‌های ثبت‌نام اربعین حسینی را اعلام کرد. اتباع خارجی برای شرکت در این مراسم باید از طریق سامانه سهما نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سازمان ملی مهاجرت هزینه ثبت نام حضوری و غیرحضوری اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش مهر، سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه شماره 2 اربعین حسینی 1403 اتباع و مهاجران خارجی با اشاره به فعال شدن سایت «سهما» برای ثبت نام این گروه از زائران آمده است: در ثبت نام غیرحضوری، هزینه ثبت نام 10 هزار تومان، هزینه صدور سند خادم فراجا 100 هزار تومان، بیمه اربعین 100 هزار تومان، هزینه توزیع سند تردد 30 هزار تومان و مبلغ کل شرکت در طرح 240 هزار تومان است.

در ثبت نام حضوری هزینه ثبت نام در دفاتر کفالت 30 هزار تومان، هزینه صدور سند خادم فراجا 100 هزار تومان، هزینه بیمه اربعین 100 هزار تومان، هزینه چاپ و صدور بیمه‌نامه 20 هزار تومان و مبلغ کل ثبت نام حضوری 250 هزار تومان است.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که بدون داشتن بیمه، به زائران اجازه عبور از مرز داده نخواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان ملی مهاجرت، فرایند ثبت نام اربعین حسینی اتباع و مهاجرین خارجی تنها از طریق سامانه سهما صورت می‌پذیرد و ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان‌ها ضمن ایجاد مرکز اطلاع رسانی و همچنین دفاتر خدمات اشتغال و اقامت دفتر کفالت تمهیدات لازم برای پاسخگویی به موقع به سوالات و ابهامات زائرین و اطلاع رسانی فرایند اجرایی طرح اربعین می‌پردازند.

اسناد مسافرتی و زیارتی دفترچه (اقامت صادره از طریق پلیس گذرنامه در سال 1402 برای زیارت اربعین حسینی برای تمامی اتباع و مهاجرین خارجی با هر مدت زمانی اعتبار کوتاه و بلندمدت فاقد اعتبار برای سال 1403 است و متقاضیان می‌بایست برای شرکت در اربعین سال جاری نسبت به درخواست و تهیه سند خادم بر اساس فرایند پیش بینی شده اقدام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر