سوال از اصولگرایان: آیا در صدا و سیما هم وفاق ملی رخ می دهد؟

آیا رسانه ملی حاضر است بازتاب دهنده آرا، آرمانها، نیازها و خواست همین سه گروه مخالف، منتقد و موافق وضع موجود برآمده از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ باشد! / صداوسیما با افزون بر ۱۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی و اینترنتی می تواند جلوه وفاق ملی باشد

حجت اله عباسی دکترای مدیریت رسانه در کانال تلگرامی خود "مطالعات رسانه و ارتباطات" نوشت: پاره ای از سران اصلی اصولگرایان مانند، قالیباف، حداد عادل و محسن رضائی و سایر نواصولگرایان و رسانه های منتسب به آنها سخن از تشکیل دولت وفاق ملی پزشکیان می کنند. سلمنا! آیا حاضرید این جلوه وفاق ملی در صداوسیما نیز شکل بگیرد؟!
 
یعنی رسانه ملی بازتاب دهنده آرا، آرمانها، نیازها و خواست همین سه گروه مخالف، منتقد و موافق وضع موجود برآمده از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1403 باشد!

الزامات دولت وفاق ملی

نتیجه انتخابات اخیر نشان داد مردم ایران به سه گروه تقسیم شده اند. 51 درصد مخالف، 27 درصد منتقد و 22 درصد موافق وضع موجود هستند.
نکته مهمی که پس ازپیروزی پزشکیان رخ داده است اینکه آن 22 درصد هم منتقد وضع موجود شده اند! نگاهی به رسانه های اینها بیاندازید و بی تابی آنها را مشاهده کنید!
 
با راه یافتن دو یا چند وزیر به نمایندگی از جریانات اصلاح طلب، اصولگرا و اقوام و مذاهب به کابینه پزشکیان وفاق ملی ایجاد نمی شود هر چند اقدام خوبی است. وظیفه اصلی ایجاد نظم اجتماعی، همبستگی و وفاق ملی بعهده رسانه های جریان اصلی و بویژه صداوسیما است.

تا در فرایند و ساز و کار سیاستگذاری کلان رسانه ای و دروازه بانی اطلاعات و ترکیب دروازه سازان و دروازه بانان اطلاعات رسانه ملی و دیگر رسانه های جریان اصلی تغییرات اساسی ایجاد نشود رو به روز ملت ضعیف و تجزیه خواهد شد!

این وضعیت که اغلب مردم ایران با استفاده از درگاه های خارجی( وی پی ان و پراکسی) برای کسب نیازهای اطلاع رسانی به پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتس آپ و شبکه های اجتماعی ایکس و اینستاگرام و سایر متوسل می شوند  زیبنده ملت ایران نبوده و تضعیف کننده غرور ملی و امنیت ملی است.
 
این در حالی است که صداوسیما با افزون بر 100 شبکه رادیویی و تلویزیونی و اینترنتی می تواند جلوه وفاق ملی باشد. عطش کسب اطلاعات این موج را مهار کرده و اجازه ندهد مرجعیت رسانه ای و مرجعیت خبری بیش از این به خارج منتقل شود!
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر