کاهش ساعت کاری ادارات استان مرکزی به دلیل گرمای هوا

به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوا در استان مرکزی، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (دهم و یازدهم مردادماه) به ساعت ۱۱ کاهش یافت.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی از تغییر پایان کار ادارات استان مرکزی در روزهای پایانی هفته خبر داد.

به گزارش تسنیم، سیدمجتبی آل یاسین در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در روزهای پایان هفته، اظهار داشت: در روزهای اخیر همچون نقاط دیگر کشور شاهد افزایش بی‌سابقه گرامی هوا بودیم که این امر نیز سبب روندی افزایشی در مصرف برق شده که براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی استانداری مرکزی در روزهای پایانی هفته، در روزهای دهم و یازدهم مردادماه ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده با موافقت استاندار مرکزی، ساعات پایان کار تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت‌کاری و کشیک هستند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دهم و یازدهم مردادماه 1403 ساعت یازده خواهد بود.

آل یاسین با اشاره به وضعیت فعالیت مراکز آموزشی و پایگاه های اوقات فراغت در استان مرکزی گفت: فعالیت کلاس‌های مؤسسات و آموزشگاه‌های زبان چه دولتی و چه غیردولتی و پایگاه اوقات فراغت تابستانی نیز تا ساعت یازده اعلام شده است.

وی افزود: همچنین فعالیت کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان با تشخیص مدیر واحد مربوطه است که البته امیدواریم مدیران همکاری لازم را با کارکنان و پرسنل خود در این زمینه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مصرف بالای برق در استان مرکزی و کشور، انتظار داریم تا دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری و همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را انجام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر