طرز تهیه مربای آلو سیاه با طعم ویژه

برای شما علاقه مندان به مرباهای خانگی در این قسمت طرز تهیه مربای آلو سیاه قرار داده شده است که مطالعه می کنید‌. این مربا طعم و مزه بی نظیری دارد.

طرز تهیه مربای آلو سیاه با طعم ویژه

اگر علاقه مند به تهیه انواع مرباهای خانگی هستید، می‌ توانید در این با طرز تهیه مربای آلو که ویژه فصل است، آشنا شوید. این مربا به سادگی تهیه شده و می‌ توانید در کنار کیک و شیرینی نیز سرو کنید.

برای داشتن انواع مربای خانگی و متناسب با فصل می‌ توانید در آرگاه همراه ما باشید. طرز تهیه مربا توت فرنگی و مربای توت سفید با یک رسپی ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

روش تهیه مربای آلو سیاه

مواد اولیه:

  • آلو سیاه: 1 کیلوگرم
  • سرکه: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: نیم کیلو
  • آب: نصف لیوان

طرز تهیه مربای آلو:

برای داشتن این مربای ویژه فصل باید ابتدا آلوها را به خوبی بشورید و بعد از اینکه آب آنها کشیده شد، از وسط برش زده و دانه‌ های آن را خارج کنید. اگر می خواهید مربای شما کمی سفت باشد، بهتر است از آلوهای سفت و تازه استفاده نمایید.

آلوهای دانه شده را کنار گذاشته و در قابلمه دیگر باید شربت آن را تهیه کنید. مقدار شکر را درون قابلمه ریخته و کمی آب روی آن بریزید. قابلمه را روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا شکر درون آب حل شود.

مواد مربای آلو سیاه

در صورتی که می‌ خواهید مربای شما طعم شیرینی بیشتری داشته باشید، باید از میزان شکر بیشتری نیز استفاده کنید. بعد از اینکه مخلوط شما شروع به جوشیدن کرد به مدت 10 دقیقه زمان دهید تا شربت قوام‌ دار شود.

آلوهای خرد شده را به مواد آب و شکر اضافه کنید و زمان دهید تا چند دقیقه‌ای درون شربت قرار بگیرد. در این بخش نوبت به افزودن عصاره وانیل می‌ رسد. میزان دلخواه اسانس یا عصاره وانیل را اضافه کرده تا طعم و عطر بهتری به مربای شما بدهد. شما می‌ توانید از میزان دلخواه گلاب نیز استفاده کنید.

برای اینکه آلوی شما طعم بهتری داشته باشد، می‌ توانید از میزان کمی آب لیموی تازه نیز استفاده نمایید. این کار موجب شده تا مربای شما شکرک نزند. توجه داشته باشید که آلو با توجه به اینکه طعم ترشی دارد، نباید میزان آب لیمو در آن زیاد باشد و حتی می‌ توانید آن را حذف کنید.

طرز تهیه مربای آلو سیاه

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلو سیاه به مدت 15 دقیقه آلو را روی حرارت و درون مواد شکر قرار داده تا مواد آلو کمی نرم شود. حالا مربا را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی خنک شود. بعد از آن نیز می‌ توانید درون شیشه‌ های سرو مربا را سرو نمایید. کمی زمان داده تا هوای اضافی آن خارج شود. این کار موجب شده تا دوام مربای شما بیشتر شود.

درب شیشه مربا را به خوبی محکم کنید و درون یخچال قرار دهید. این مربا را می‌ توانید در مدت زمان طولانی استفاده کرده و نوش جان کنید. بعد از هر بار استفاده از مربا درب آن را محکم ببندید تا مربای شما کپک نزند. برای دوام طولانی مدت مربا حتماً این کار را باید انجام دهید. این مربا را می‌توانید به عنوان مربای فصل سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر