تحویل گذرنامه های زیارتی اینترنتی ظرف ۳ روز

برای مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ تلاش شده تا خدمات گذرنامه‌ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا گفت: «برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس+10 نیست و متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت 72 ساعت آن را تحویل بگیرند.»
 
به گزارش پلیس، وی با بیان اینکه پلیس از همان سال گذشته در پایان مأموریت اربعین 1402، اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین 1403 آغاز کرد، گفت: در این مدت ضمن شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته، اقدامات لازم برای تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران انجام شد.
 
سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز سومار از آمادگی پلیس برای مدیریت سفر‌های زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و افزود: با وجودی که سفر معنوی اربعین 1403 هنوز به صورت رسمی آغاز نشده، اما خدمات پلیس به زائران آغاز شده و هر روز هم گسترش پیدا می‌کند.
 
رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد مأموریت اربعین 1403 را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و در این راستا نیز تاکنون همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.
 
سردار شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین سال 1403 تلاش شده تا خدمات گذرنامه‌ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه‌های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس+10 نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت 72 ساعت آن را تحویل بگیرند.

تاکنون بیش از یک میلیون جلد گذرنامه برای زائران صادر شده است

سردار شرفی برای صدور گذرنامه‌های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون جلد گذرنامه برای زائران صادر شده است.

پیشنهاد انتخاب پایانه خسروی برای سفر اربعین

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور در عین حال به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی و مرز سومار نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم زائران با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است را برای سفر خود انتخاب کنند.
 
وی تصریح کرد: مرز سومار نیز از شرایط و امکانات خوبی برخوردار است و موکب داران از این مرز تردد خواهند کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر