ناسا تلویزیون کابلی خود را جمع می‌کند

گفتنی است که پخش آزمایشی «ناسا پلاس» از نوامبر سال گذشته آغاز شده است و ظاهراً چهار برابر بیشتر از تلویزیون کابلی سنتی ناسا بیننده جذب کرده است.

کانال کابلی آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) در ماه اوت از روی آنتن می‌رود و ناسا قصد دارد سرویس پخش جدید خود موسوم به «ناسا پلاس» را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، پخش برنامه‌های تلویزیون ناسا در ماه اوت قطع می‌شود. این آژانس فضایی در حال خداحافظی با کانال کابلی خود است که در سرویس‌های Dish، DirecTV و سرویس‌های مشابه و همچنین در ارائه‌دهندگان تلویزیون محلی در دسترس است.

این آژانس قصد دارد در ادامه تمام تمرکز خود را بر سرویس پخش جدید خود به نام «ناسا پلاس»(NASA+) که به عنوان پخش کننده تمام مستندها و پوشش رویدادهای زنده آن عمل خواهد کرد، قرار دهد.

گفتنی است که پخش آزمایشی «ناسا پلاس» از نوامبر سال گذشته آغاز شده است و ظاهراً چهار برابر بیشتر از کانال کابلی سنتی ناسا بیننده جذب کرده است.

مارک اتکیند از دفتر ارتباطات ناسا گفت: در جهانی که نحوه مصرف اطلاعات ما به سرعت در حال تغییر است، «ناسا پلاس» به ما کمک می‌کند تا از نسل کنونی کاوشگرانمان یعنی «نسل آرتمیس» الهام گرفته و با آن ارتباط برقرار کنیم.

سرویس پخش جدید ناسا کاملا رایگان است و تبلیغات ندارد. بینندگان می‌توانند از طریق برنامه(اپلیکیشن) رسمی ناسا برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید روی تلفن‌های همراه به آن دسترسی داشته باشند، اما اگر می‌خواهند روی صفحه نمایش بزرگتری به تماشای آن بنشینند، می‌توانند آن را در سرویس‌های پخش Roku، Apple TV یا Fire TV نیز دریافت کنند.

کاربران برای تماشای پوشش‌ رویدادها و نمایش‌های ناسا روی رایانه نیز می‌توانند از وب‌سایت رسمی «ناسا پلاس» در مرورگر خود دیدن کنند.

ناسا علاوه بر اعلام بسته شدن کانال کابلی خود، فهرست برنامه‌های آینده خود را برای برنامه‌های جدید، قسمت‌ها و پوشش رویدادهای زنده نیز اعلام کرده است.

در این میان، یکی از مستندهای آینده این شبکه با عنوان «مدافعان سیاره‌ای»(Planetary Defenders) به تلاش‌های بشریت در کشف سیارک‌ها و دفاع سیاره‌ای می‌پردازد، در حالی که برنامه دیگری به نام «زمین بیگانه ما»(Our Alien Earth) کار میدانی دانشمندان ناسا را ​​در شدیدترین محیط‌ها در سراسر جهان برای کمک به کشف حیات فرازمینی در جهان نشان خواهد داد.ش