اپل این قابلیت پرطرفدار اندروید را به iOS ۱۸.۱ آورد

پس از به‌روزرسانی به iOS ۱۸.۱، کاربران گزینه‌ی ضبط صدا جدیدی را روی صفحه‌ تماس مشاهده خواهند کرد. با کلیک روی آن، iOS ضبط را اعلام می‌کند و فایل صوتی همراه با رونوشت در برنامه‌ی Notes ذخیره می‌شود. این ویژگی بدون اتصال به اینترنت کار می‌کند.

اپل با به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS 18.1، قابلیتی را اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های تلفنی را ضبط و محتوای آن را به متن تبدیل کنند.

به ‌گزارش همشهری آنلاین، در اولین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS 18.1، قابلیت ضبط تماس را برای کاربران آیفون معرفی کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا تماس‌ها را ضبط و با استفاده از موتور عصبی درون دستگاه، رونوشت ایجاد کنند. هنگام ضبط تماس، سیستم‌عامل iOS به تمامی شرکت‌کنندگان در تماس اطلاع‌رسانی می‌کند. پس از اتمام تماس، فایل ضبط‌شده و رونوشت آن در برنامه‌ی یادداشت‌ها ذخیره می‌شوند.

ویژگی ضبط تماس آیفون به‌صورت آفلاین کار می‌کند و با تضمین حریم خصوصی، از پردازش ابری استفاده نمی‌کند. ویژگی خلاصه‌سازی رونوشت به هوش مصنوعی اپل نیاز دارد. درحال‌حاضر، این به‌روزرسانی برای کاربران آیفون 15 پرو در برنامه‌ی توسعه‌دهنده دردسترس است و انتظار می‌رود به‌زودی برای عموم کاربران منتشر شود و در ماه اکتبر نسخه‌ی پایدار آن دردسترس قرار گیرد.

گیزچاینا می‌نویسد که پس از به‌روزرسانی به iOS 18.1، کاربران گزینه‌ی ضبط صدا جدیدی را روی صفحه‌ تماس مشاهده خواهند کرد. با کلیک روی آن، iOS ضبط را اعلام می‌کند و فایل صوتی همراه با رونوشت در برنامه‌ی Notes ذخیره می‌شود. این ویژگی بدون اتصال به اینترنت کار می‌کند.

ویژگی خلاصه‌سازی به هوش مصنوعی اپل نیاز دارد و عملکردهای پیشرفته‌تری فراتر از ضبط ساده را اضافه می‌کند. این بخشی از تلاش اپل برای ادغام هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود است تا آن‌ها را کاربرپسندتر کند.

به‌روزرسانی مذکور پیشرفتی بزرگ برای کاربران آیفون است و ویژگی پرطرفداری را اضافه می‌کند که هم عملکرد و هم حریم خصوصی را بهبود می‌بخشد. با نزدیک‌شدن به زمان انتشار نسخه‌ی پایدار، کاربران آیفون می‌توانند انتظار سیستم‌عاملی هوشمندتر و جامع‌تر را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر